۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰

دغدغه‌های یک طلبه نویسنده پیرامون تالیف کتاب را بدانیم

دغدغه‌های یک طلبه نویسنده پیرامون تالیف کتاب را بدانیم
طلاب علاقه‌مند به عرصه نگارش برای ورود به این امر باید عاشق نویسندگی باشند تا بتوانند اثری ماندگار بیافرینند.
کد خبر: ۵۳۸۶

به گزارش خیمه مگ،حجت الاسلام  محسن دهقانی در گفتگویی، با اشاره به سوابق خود در امر نویسندگی و انتشار کتب متعدد برای طلاب اظهار داشت: از سال 81 کار نگارش را آغاز کردم و برای این امر سعی کردم، زمینه های اجتماعی که کمتر مورد توجه قرار گرفته را مد نظر قرار دهم.

وی افزود: برهمین اساس با توجه به دغدغه هایی که در زمینه تعریف درست از حجاب و کرامت بانوان داشتم کتاب های درسنامه حجاب و منطق کرامت زن را تالیف کردم.

این طلبه نویسنده افزود: با توجه به کمبود کتاب هایی در زمینه مداحی با دیدگاه علمی برآن شدم تا کتاب رویکردی نو به مداحی را بنویسم که مورد استقبال قشر مداحان نیز قرار گرفت.

وی با اشاره به مشکلات عرصه نشر بیان داشت: مشکلی اصلی اینجاست که مسئولان در زمینه نشر کتاب تخصصی عمل نکرده اند و به طور مثال اداره ارشاد نظارت دقیقی در این زمینه ندارد و به راحتی به هر کتابی مجوز می دهد.

حجت الاسلام دهقانی با اشاره به اینکه تاکنون 9 جلد کتاب به چاپ رسانده است، ابراز داشت: شش کتاب دیگر در دست چاپ دارم که «بارداری، آغاز یک سرنوشت» یکی از آنهاست که با رویکردی تازه به این موضوع پرداخته است و کتاب قبلی با همین موضوع به قدری مورد استقبال قرار گرفته بود که به چاپ سیزدهم رسید.

وی ادامه داد: درسنامه مداحی، گام به گام با تربیت آسان، کتابی با موضوع 11 گام برای رسیدن به آرامش در درس و زندگی از جمله دیگر کتاب هایی است که تاکنون به چاپ رسانده ام.

این طلبه نویسنده تصریح کرد: کتاب خوراک فرهنگی جامعه است و مطالب آن پیش از انتشار باید به شکل دقیق مورد بررسی قرار گیرد نه اینکه با تورق کتاب و مشاهده مقدمه به راحتی از سمومی که می تواند در لابه لای مطالب کتاب برای حمله به فرهنگ جامعه به کار گرفته شود، غفلت بورزیم.

وی با اشاره به مهم ترین نیاز جامعه که طلاب برای نگارش باید به آن توجه کنند، ابراز داشت: حمایت های عاطفی، فکری و مالی حوزه علمیه از طلاب برای ایجاد فرصت نگارش بسیار مهم است چرا که کتاب در فرهنگ سازی نقش موثری دارد.

حجت الاسلام دهقانی با بیان اینکه  طلبه باید به نویسندگی به چشم یک هنر بنگرند، تا بتواند تاثیر ژرفی بر جامعه بگذارد، ابراز داشت: در این میان، شناسایی موضوعات مغفول مانده از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که حتی در موضوعاتی که کتابی نگارش شده ممکن است آن گونه که لازم است تحقیق لازم صورت نگرفته باشد.

وی اضافه کرد: نکته مهم این جاست که طلاب علاقه مند به عرصه نگارش برای ورود به  این امر باید عاشق نویسندگی باشند تا بتوانند اثری ماندگار بیافرینند.

برچسب ها: نویسندگی کتاب
خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم