۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

نشریه پگاه با نگاه به سفر رهبر انقلاب به قم منتشر شد

نشریه پگاه با نگاه به سفر رهبر انقلاب به قم منتشر شد
شصت و نهمین شماره از نشریه « پگاه » ویژه گفتمان رهبری در حوزه، از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، منتشر شد.
کد خبر: ۵۴۴۷

به گزارش خیمه مگ،نشریه پگاه در یکی از مباحث خود که « سفر گفتمان ساز » نام گرفته، ابعاد مختلف سفر مقام معظم رهبری را بررسی کرده، و از قول معظم له یادآور می‌شود: تحول در حوزه، محدود به مباحث علمی نیست بلکه تحول در نظام اخلاقی و رفتاری در حوزه را نیز شامل می‌شود، آنچه ایشان، در بخش تحول به آن اشاره کردند، تکریم مراجع، عناصر فاضل و اساتید، تهذیب و فیض بردن از معنویات و گرایش به احساس انقلابی در حوزه بود.

« سفر گفتمان ساز به قلم محمد رضا فلاح»، « روحانیت ومعماری انقلاب نوشته قدرت الله عفتی »، « ره‌آورد سفر رهبری به قم در نگاه مدیران حوزوی و مسئولان روحانی استان و نخبگان در گفت‌وگو با حجج الاسلام و المسلمین ربانی، نواب، موسی پور، علی بنایی، احمد مبلغی و عبدالحسین خسرو پناه »، «حوزه و عرصه های فراملی نوشته حمیدرضا غریب رضا»، « آخوند حکومتی و حکومت آخوندی به قلم عبدالوهاب فراتی»،‌از عناوین این شماره پگاه است.

« معنا کاوی و اصطلاح شناسی آخوند حکومتی اثر حجت الاسلام نجف لک زائی » ، «سامانه تئوریک نظام/ هادی صادقی » ، « آزاد اندیشی در حوزه ، چرا و چگونه مصاحبه با حجج الاسلام رضا اسلامی و محسن مهاجرنیا » ، « حوزه و ارتباط با محیط های پیرامونی به قلم دکتر محسن الویری » ، « مسئولیت های حوزه در آموزش و پرورش کشور در گفتگو با حجج الاسلام ذو علم و نبوی » و « صدای اهل بیت را به همه جهانیان برسانم » از دیگر مباحث درج شده در شماره اخیر پگاه می باشد.

قدرت الله عفتی در گفتاری که تحت عنوان « روحانیت و معماری انقلاب»، درباره ابتکار حضرت امام (ره) در بحث ولایت فقیه و جایگاه آن ارائه داده، آورده است: حضرت امام بحث ولایت فقیه را از جایگاه علم فقه ، به علم کلام بردند و تحول عظیمی آفریدند ، زیرا با اثبات مسئله ولایت فقیه در علم فقه، کسب مقدمات حاکمیت ، برای ولی فقیه ، واجب شرعی نخواهد بود، ولی اگر شرائط حاکمیت ، حاصل شد ، بر ولی فقیه لازم است که حکومت را تشکیل دهد ، اما اگر همین بحث ولایت فقیه ، در علم کلام ثابت شود ، کسب مقدمات حاکمیت ، برای ولی فقیه ، واجب شرعی می‌شود. در نتیجه ، اختیارات ولی فقیه از امور حسبیه ، فراتر رفته و به ولایت مطلق ، تبدیل می‌گردد.

در بخش پایانی که « نسل نو » نام گرفته، عناوین متنوعی همچون: «حوزه در مسیر شدن به قلم حامدعبداللهی،‌تحلیلی از سخنان مقام معظم رهبری در سفر به قم» ، « یک دستاورد و یک مطالبه در سفر مقام معظم رهبری به قلم سید مهدی موسوی » ، « مطاف پروانه های عاشق به قلم اسماعیل آل احمد با دوره ظرفیت شناسی سفر مقام معظم رهبری به قم، بهای آینده حوزه های علمیه» ، « مطالبات طلبه ای، طنزها در مجموعه آثار شهید مطهری به قلم حامد عبداللهی » ، « منطق انتخاب ماموریت/ علی مهدیان » به چشم می خورد.

نشریه « پگاه » ویژه حوزه های دینی به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مدیر مسئولی سید عباس صالحی، در 84 صفحه، و با قیمت 400 تومان منتشر شده است.

علاقه مندان جهت ارتباط با نشریه و یا نحوه توزیع آن، می‌توانند به نشانی: قم، خیابان معلم، کوچه 14- پلاک 5 مراجعه و یا مکاتبه کنند و یا با تلفن 7832952-0251 تماس بگیرند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم