۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰

انتخاب القریب من التقریب در بازار نشر

انتخاب القریب من التقریب در بازار نشر
کتاب «الانتخاب القریب من التقریب» اثر مرحوم فقیه و محدث آیت الله سید حسن صدر (ره)، به کوشش دکتر ثامر کاظم الخفاجی، از سوی کتابخانه آیت‌الله‌العظمی مرعشی‌نجفی‌(ره) به زبان عربی به چاپ رسید.
کد خبر: ۵۴۵۷

به گزارش خیمه مگ، این کتاب دارای دو فصل اصلی، است که در فصل اول، شرح حال آیت الله سید حسن صدر، از سوی دکتر ثامر کاظم الخفاجی درج شده و در فصل دوم، اثر مولف (آیت الله سید حسن صدر) آورده شده است.

 

عنوان فصل اول، آیت الله سید حسن صدر و جایگاه علمی او، نام گرفته و شامل: «اسم و ولادت سید حسن صدر»،‌ «اساتید او»، «اقوال علما درباره سید حسن صدر»، «میراث علمی او»، «وفات سید حسن صدر»، «توصیف نسخه خطی کتاب» و «روش تحقیق در این کتاب» می‌باشد.

 

از این محدث بزرگوار، 82 اثر به یادگار مانده است. سه اثر، در اصول دین، 33 اثر در فقه، دوازده اثر در حدیث، ده اثر در رجال، پنج اثر در فهرست‌نگاری و تحقیق، پنج اثر در اخلاق شش اثر در اصول فقه،‌ هفت اثر، در تاریخ و یک اثر در نحو می‌باشد.

 

عنوان فصل دوم این کتاب تحت عنوان «النص المحقق» به تألیف آیت الله صدر اختصاص یافته، وی در این کتاب، تحقیق جامعی در روایات اهل تسنن پیرامون مسئله تقریب ارائه داده است.

 

در این فصل همچنین به دو عنوان نیز پرداخته شده است، در عنوان اول، فهرست راویانی آمده است که در این کتاب به شرح آنها پرداخته شده و در عنوان دوم؛ مصادر و مراجع سندی کتاب‌ها ارائه داده شده است.

 

کتاب «الانتخاب القریب من التقریب» با شمارگان 1000 نسخه، در 174 صفحه، و با قیمت 3000 تومان، توسط کتابخانه آیت‌الله‌العظمی مرعشی‌نجفی‌(ره) به چاپ رسیده است.

 

علاقه‌مندان جهت اطلاع از نحوه تهیه کتاب، می‌توانند به نشانی قم خیابان ارم کتابخانه آیت الله العظمی مرعشی‌نجفی‌(ره) مراجعه کنند و یا با تلفن 7741970-0251 تماس بگیرند.

برچسب ها: کتاب نام مولف
خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم