۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰

با جیب خالی اهل بساز می شویم نه بسوز!

با جیب خالی اهل بساز می شویم نه بسوز!
حضرت آیت الله جوادی آملی اقتصاد مقاومتی را به مفهوم پر بودن جیب ملت و دوری از املاق و چاپلوسی از قدرت ها عنوان کردند و گفتند: ملتی که دستش خالی باشد اهل بساز می شود نه اهل بسوز.
کد خبر: ۵۴۶۶

به گزارش خیمه مگ، این مرجع تقلید ظهر امروز در دیدار با رئیس بانک مرکزی با گرامیداشت ایام ارتحال امام راحل(ره)، و قیام خونین 15خرداد اظهار داشتند: اقتصاد و فرهنگ را از سیره اسلام و امام راحل(ره) یاد بگیریم و حقیقتا به آن عمل کنیم.

ایشان با تاکید بر این که امام راحل(ره) معرفت شناسی خاصی نسبت به اسلام داشت، تصریح کردند: بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی دو ستون خیمه اسلام را دین و درک حضور مردم می دانستند و رابطه مردم و فقیه را به رابطه امت و امام تبدیل کردند.

مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به این که کدام انقلاب هرهفته میلیون ها جمعیت را تحت نماز جمعه به صحنه می آورد، تصریح کردند: حضور مردم ستون محکم خیمه اسلام است و امام راحل(ره) به این مسئله بسیار تاکید داشت.

*اختلاس ها مردم را از نظام اسلامی ناامید می کند

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که اگر در سوگ امام راحل(ره) ناله می کنیم برای این است که ما را از زمین به آسمان رساند ، تصریح کردند: اکثر مردم فطرت خوبی دارند، اما اگر به مردم راست نگوییم و از این جامعه کج ببینند، از دین خارج خواهند شد و مردم عمل مسئولان را می خواهند و اگر اختلاس و بی نظمی مشاهده کنند، از نظام اسلامی ناامید می شوند.

ایشان افزودند: مال در فرهنگ دین و قرآن ستون است و به همین دلیل است رهبری بر مسئله اقتصاد مقاومتی تاکید دارند.

معظم له با بیان این که ملتی که جیبش و دستش خالی باشد فقیر محسوب می شود چرا که پویا نیست، تصریح کردند: فقیر به معنای گدا نیست؛ فقیر به معنای کسی است که ستون فقراتش شکسته است و ملتی که دستش خالی باشد، ویلچری است و قادر به ایستادگی نیست.

مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به این که با ملت ویلچری نمی توان نه شرقی و نه غربی گفت و اصول زیر سوال می رود، ابراز داشتند: ملتی که جیبش خالی است اهل املاق می شود ؛ از طرفی اشتغال و ازدواج نیز کاهش یابد مشکلات دوچندان می شود.

*با جیب خالی اهل بساز می شویم نه بسوز!

حضرت آیت الله جوادی آملی اقتصاد مقاومتی را به مفهوم پر بودن جیب ملت و دوری از املاق و چاپلوسی از قدرت ها عنوان کردند و افزودند: ملتی که دستش خالی باشد اهل بساز می شود نه اهل بسوز؛ همواره توجه داشته باشیم که با شعار نمی توان استقلال کشور را حفظ کرد.

*عرضه مدیریتی در کشور وجود ندارد

ایشان با بیان این که امروز برخی سرقت های علنی را در تهران و شهرستان های کشور مشاهده می کنیم که نشان دهنده بازگشت به دوران جاهلیت است، گفتند: ما یک درصد جمعیت دنیا هستیم و ده درصد امکانات طبیعی دنیا را در اختیار داریم؛ اما آن چه داریم اختلاس کردن و دروغ گفتن است.

معظم له با تاکید بر این که بانک ها باید به مردم کمک کنند تا از منابع طبیعی کشور استفاده صحیح صورت گیرد و به شکوفایی در عرصه های مختلف برسیم، افزودند: اگر نتوانیم به مردم خدمت صادقانه کنیم عند الله مسئول هستیم.

حضرت آیت الله جوادی آملی با تاکید بر این که ربا نه تنها راه حل نیست، بلکه راه بند است، گفتند: ربا و جریمه دیرکردی که حرام است را بانک ها از مردم می گیرند، به کارمندان خود به عنوان حقوق می دهند و آن ها نیز به خانه و زندگی خود می برند و این بدین مفهوم است وقتی کار حلال نباشد مستقیم حرام می شود و به جهنم می رود.

ایشان تاکید کردند: تاخیر دیرکرد حرام است و حقوقی که از این طریق پرداخت می شود نیز حرام است.

*در جامعه رحم و گذشت کم شده است

معظم له با اشاره به این که ربا را به جای قرض الحسنه به میدان آوردیم و کسی به کسی رحم نمی کند، گفتند: جامعه ای که رحم و عاطفه نداشته باشد پرونده های دستگاه قضا بیشتر می شود.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که جامعه با گذشت و عطوفت اداره می شود، تصریح کردند: بانک ها منابع خود را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
دفاعی به‌دور از تهاجم و تنش

المراجعات و مدل مناظره دربارهٔ امامت در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا شرف‌الدین

دفاعی به‌دور از تهاجم و تنش

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم