۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰

آیت‌الله العظمی سبحانی؛ اخذ جریمه دیرکرد حرام است

آیت‌الله العظمی سبحانی؛ اخذ جریمه دیرکرد حرام است
حضرت آیت الله سبحانی گفتند:دائما در پاسخ به استفتائات می گوییم، اخذ جریمه دیرکرد حرام است و مسئولان نظام بانکی فکری کنند تا این نوع مشکلات کم شود.
کد خبر: ۵۴۶۹

به گزارش خیمه مگ،این مرجع تقلید عصر امروز در دیدار با ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی با گرامیداشت ایام ارتحال امام راحل(ره) و شهدای 15 خرداد، اظهار داشتند: در اسلام اقتصاد وجود دارد، اما علم الاقتصاد نیست؛ تذکرات بنده نیز در حدود اقتصاد اسلامی می باشد.

ایشان با بیان این که افرادی هستند اقساط را داده اند اما مشکل دیرکرد دارند، گفتند: تعارضی بین قوه مجریه و فقه و فتوا وجود دارد و ما دائما در پاسخ به استفتائات می گوییم، اخذ جریمه دیرکرد حرام است و مسئولان نظام بانکی فکری کنند تا این نوع مشکلات کم شود.

معظم له با تاکید بر این که کاری کنید تجارت دست مردم باشد و بانک ها تجارت نکنند، ابراز داشتند: از همان دوران گذشته گفته اند دولت ها تاجر خوبی نیستند اما ناظر خوبی می توانند باشند.

این مرجع تقلید تصریح کردند: امروز بانک ها تجارت را از دست مردم گرفته اند در حالی که کار باید دست مردم باشد و بانک ها از راه های دیگر فعالیت کنند.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در ادامه با تاکید بر این که واردات باید به مقدار ضرورت باشد، گفتند: متاسفانه در 8 سال گذشته جنس های بی ارزش و بنجل چینی به کشور راه پیدا کردند و اقتصاد کشور را از رونق انداخت.

حضرت آیت الله سبحانی افزودند: برای کنترل تورم و افزایش اشتغال باید صادرات را افزایش دهیم و واردات را کاهش دهیم تا نشاط اقتصادی نیز به جامعه باز گردد.

این مرجع تقلید با ابلاغ سلام به حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رئیس جمهور، اظهار داشتند: همه در قم از ایشان و دولت یازدهم انتظار دارند که از نظر فرهنگی و دینی گام هایی برداشته شود تا اقدامات فرهنگی، اقدامات اقتصادی دولت را تکمیل کند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم