۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

کسانی که اسلام را مربوط به گذشته می‌دانند مرعوب شعارهای غربی شده‌اند

کسانی که اسلام را مربوط به گذشته می‌دانند مرعوب شعارهای غربی شده‌اند
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که اسلام پاسخ‌گوی همه نیازهای دینی و دنیوی مردم است گفتند: کسانی که می گویند اسلام پاسخگوی نیازهای بشر نیست، مرعوب شعارهای غربی شده‌اند.
کد خبر: ۵۴۷۶

به گزارش خیمه مگ، این مرجع تقلید عصر امروز در دیدار  اعضای حزب موتلفه اسلامی به تبیین جامعیت دین اسلام و لزوم حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای نظام اسلامی پرداختند.

ایشان خطاب به حزب موتلفه گفتند: این حزب از هیئت‌هایی است که امتحان خود را به خوبی پس داده است، چرا که معمولا جناح‌های سیاسی خیلی زود تغییر شکل می‌دهند ، ولی موتلفه در این سال‌های طولانی قبل و بعد از انقلاب توانسته مسیر ثابت خود را نگه دارد و تغییری در مسیرش ندهد که این افتخار بزرگی است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تبعیت از مرجعیت و رهبری را نقطه قوت این حزب دانستند و خاطرنشان کردند: حزب موتلفه اسلامی برپایه محکمی تکیه کرده است که باید همچنان این رویه را حفظ کرده و در کنار مرجعیت و روحانیت دین و مذهب بماند.

این مرجع تقلید با اشاره به آیاتی از قرآن مجید خاطرنشان کردند: قرآن کریم به ما وعده داده، کسانی که هدفشان خدا باشد و در راه حق استقامت کنند نیروهای عالم بالا و ملائکه به حمایت از آنها بر می‌خیزند و به آنها بشارت می‌دهند که نسبت به آینده نترسید و از گذشته نیز اندوهناک نباشید و نمونه بارز این افراد امام‌(ره) بود که با استقامت و تبعیت از فرامین الهی توانست آن انقلاب بزرگ را به وجود آورد و منشا تحولات عظیمی گردد.

ایشان با انتقاد از کسانی که دین اسلام را مربوط به گذشته می‌دانند و پاسخ‌گوی نیاز امروز نمی‌دانند گفتند: اینها حرف‌های مفت و غلطی است، چرا که اسلام پاسخ‌گوی همه نیازهای دینی و دنیوی مردم می‌باشد، افرادی که از این حرف‌ها می‌زنند مرعوب شعارهای غربی شده‌اند، چرا که اسلام طبق موازین فقهی برای کلیه مسائل جاری در جامعه حتی مسائلی که قوانین امروز برای آن برنامه‌ای ندارد پاسخ‌گوست.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اهمیت فرهنگ اخلاق و معنویت در جامعه گفتند: امروز خطر بزرگی، مسایل اخلاقی، فرهنگی و اسلامی را تهدید می‌کند.

ایشان افزودند: باید دولت را حمایت کنیم؛ اما به معنای این نیست که نقاط ضعف را نگوییم و ا نتقاد سازنده نداشته باشیم؛ چرا که گاهی بعضی تصمیم‌گیری‌ها و حرف‌هایی که گفته می‌شود اشتباه است و باید اصلاح شود.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی تکفیری‌های را خطر بزرگی برای اسلام و بشریت توصیف کردند و افزودند: تکفیری‌ها خطر بزرگی برای اسلام چه شیعه و سنی و بلکه خطری بزرگ برای کل بشریتند؛ چرا که این‌ها اسلام را که دین محبت و رحمت است دین خون‌ریزی و کشتار نشان می‌دهند و لطمه بزرگی به آبروی اسلام وارد می‌کنند و در همه کشورهای اسلامی حمام خون به راه‌ می‌اندازند که باید مسلمانان جهان با حفظ وحدت و تبعیت از فرامین قرآن و اهل‌بیت‌(ع) این خطر را از بین ببرند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم