۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰

عقب‌نشینی از اصول انقلاب امام زمان(عج) را متأثر می‌کند

عقب‌نشینی از اصول انقلاب امام زمان(عج) را متأثر می‌کند
هر کمبودی که در جامعه اسلامی مشاهده شود، حضرت ولی عصر(عج) متأثر می شوند. نکند از حرف های اول انقلاب عقب نشینی کنیم و التزام واقعی به احکام اسلام که هدف اصلی انقلاب بود، فراموش شود.
کد خبر: ۵۴۸۶

به گزارش خیمه مگ،این مرجع تقلید، در دیدار اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، با تبریک عید میلاد حضرت بقیة الله الاعظم(عج)، در توصیف عصر غیبت، گفتند: هر کس که اندک مطالعه ای در روایات شریفه مربوط به عصر غیبت داشته باشد، متوجه می شود که چه مسئولیت سنگینی بر عهده ماست.

ایشان با اشاره به روایت «إنّ لصاحب هذا الأمر غیبة المتمسک فیها بدینه کالخارط للقتاد/ کسی که بخواهد در زمان غیبت حضرت ولی عصر(عج) دین خود را نگهدارد، مانند کسی است که بخواهد خار درخت را بر عکس با دست خود بکند»، افزودند: عصر غیبت، عصر امتحان، فتنه ها و ابتلائات بسیاری است و همه باید برای امتحان آماده باشیم و تلاش کنیم اسباب مسرّت خاطر آن یگانه دوران را فراهم نماییم.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی اضافه کردند: نمی توانیم ادّعا کنیم که در آن حدّ بالا انتظارات ایشان را برآورده می کنیم، اما به همان مقداری که توان داریم باید با سعی و تلاش، درصدد برآوردن انتظارات ولیّ خدا باشیم.

معظم له در ادامه با اشاره به اوضاع کشورهای اسلامی به ویژه عراق، تصریح کردند: قلب مقدس حضرت ولیّ عصر(عج) از فتنه های دشمنان علیه عالم اسلام پر از اندوه و غصّه است. باید مردم عراق دست در دست هم داده و با اتحاد و تحت زعامت مرجعیت، این فتنه را ریشه کن کنند و انشاء الله پیروزی از آن، مردم شریف عراق است.

این مرجع تقلید همچنین با انتقاد از برخی اظهار نظرها، یادآور شدند: هر کمبودی در هر جای جامعه اسلامی مشاهده شود، حضرت ولی عصر(عج) متأثر می شوند. اوضاع و خط ها نباید عوض شود. نکند از حرف های اول انقلاب عقب نشینی کنیم و التزام واقعی به احکام اسلام که هدف اصلی انقلاب بود، فراموش شود. متأسفانه برخی اوقات چیزهایی می بینیم که نشانه عقب گرد از اهداف عالیه برپایی نظام اسلامی است.

ایشان در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به فرمایشات پیامبر اسلام(ص) درباره کرامت زنان، گفتند: در فرهنگ اسلام، زنان از جایگاه ویژه ای برخوردارند و نمی توان خط دیگری در پیش گرفت. خط ما، خط اسلام و پیامبر عزیز اسلام است. دستوراتی که آن حضرت راجع به بانوان دادند، باید الگوی ما باشد، نه حرف های باطل دیگری که متأسفانه در جامعه مطرح است.

معظم له در پایان با تقدیر از اعضای حزب مؤتلفه اسلامی، خطاب به آنان، بیان داشتند: شما که الحمدلله سوابق خوبی دارید، باید در همان خط، ثابت قدم بمانید و همه کارهایتان فقط برای رضای خدا باشد نه چیز دیگری.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم