۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰

آیت الله العظمی مکارم؛ ورود پررنگ قرآن به زندگی مردم از برکات انقلاب اسلامی است

آیت الله العظمی مکارم؛ ورود پررنگ قرآن به زندگی مردم از برکات انقلاب اسلامی است
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این که بسیاری از مردم از برخی برکات جمهوری اسلامی غافلند گفتند: یکی از این برکات ورود پررنگ قرآن به زندگی مردم از است.
کد خبر: ۵۴۸۸

به گزارش خیمه مگ، این مرجع تقلید عصر امروز در دیدار سردار مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم و کارکنان حافظ قرآن ناجا که در مدرسه امیر المومنین (ع)برگزارشد، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تاکید کردند: قرآن تنها برای تلاوت و خواندن نیست، هرچند این امور شایسته و مطلوب است اما هدف نهایی نیست.

ایشان با تاکید بر این که باید زندگی، رفتار و کردار خود را قرآنی و بر مبنای آموزه های دینی منطبق کنیم، تصریح کردند: اگر قرآن را تلاوت کنیم و بخوانیم اما مطابق آموزه های آن عمل نکنیم فایده ای ندارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشتند: جمهوری اسلامی برکات بسیاری داشته است که بسیاری از آن غافلند، یکی از این برکات ورود پررنگ قرآن به زندگی مردم است.

این مرجع تقلید با بیان این که قرآن نور بوده و نور شفا دهنده است بیان داشتند: ‌قرآن مجید به شفاء هم تعبیر شده پس قرآن شفادهنده قلوب مومنین نیز محسوب می‌شود.

حضرت آیت‌الله مکارم‌ شیرازی با تاکید مجدد بر این که وارد کردن قرآن در بطن زندگی مردم از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران بود گفتند:این در حالی است که قبل از آن اعضای جامعه با قرآن بیگانه بوده و مردم آن را به دست فراموشی سپرده بودند.

ایشان خطاب به خانواده‌های قرآنی نیروی انتظامی افزودند: به دلیل ماهیت خاص کار نیروی انتظامی ورود قرآن در بین کارکنان و خانواده‌های این قشر تاثیر زیادی بر روی جامعه خواهد داشت؛ چرا که قرآن نور است و نورانیت آن بوسیله این دسته از افراد در جامعه منتشر خواهد شد.

معظم له با تاکید بر این که فعالیت و کار قرآنی سبب برکات متعدد در زندگی انسان می شود، تصریح کردند: سعی کنید به موازارت حفظ و تلاوت قرآن، در محتوای آن بیندیشید و به محتوای آن عمل کنید و مطمئن باشید برای شما اسباب خیر و برکت خواهد بود.

377نفر حافظ قرآن

خاطرنشان می شود: در ابتدای این دیدار سردار مجتبایی فرمانده نیروی انتظامی استان قم با ارائه گزارشی از برنامه های فرهنگی و قرآنی کارکنان ناجا گفت: در حوزه فرماندهی نیروی انتظامی استان قم 377 نفر از خانواده‌های قرآنی ناجا حافظ یک جزء تا کل قرآن هستند.

وی افزود: از ابتدای امسال با افزایش حافظان روبه‌رو بوده‌ایم به گونه‌ای که 80 خانواده قرآنی از ابتدای امسال به این جمع اضافه شده‌اند.

در پایان این مراسم از کارکنان برگزیده قرآنی ناجای قم تو سط حضرت آیت الله مکارم شیرازی تجلیل به عمل آمد.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم