۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی؛ طلبگی بالاترین ارزش ومقام است

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی؛ طلبگی بالاترین ارزش ومقام است
حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی، گفتند: اگر کسی برای خدا زحمت بکشد و برای خدا غم هجرت و غربت را تحمل کند می تواند در جامعه و برای اسلام موثر باشد.
کد خبر: ۵۴۸۹

به گزارش خیمه مگ،  معظم له امروز در دیدار طلاب مدرسه امام خمینی‌(ره) شهر بجنورد، امروز با اشاره به آیه 80 سوره قصص اظهار داشتند: قارون دارای مال و مکنت فراوانی بود به گونه‌ای که خداوندی که در قرآن مطاع دنیا را قلیل توصیف می‌کند درباره ثروت قارون می‌فرماید که او ذو حظ عظیم بود.

ایشان گفتند: قارون با تمام فراوانی ثروت و مکنت و تمام کاخ‌ها و امارت‌ها، دستش از دنیا کوتاه شد و چون عملی را برای آخرت ذخیره نکرده بود خسرالدنیا و الاخره گردید.

حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی تحصیل علوم دینی طلبگی را بالاتر از هر مقامی دانستند و گفتند: خواندن دروس علمی دینی جایگاه بسیار بالایی دارد تا جایی که پیامبر‌(ص) در این باره می‌فرماید، هر کس علم را برای دنیا دنبال کند دنیا حاصل او می‌گردد و این نشانگر آن است که نباید علم را برای دنیا دنبال کنید.

ایشان رضای خدا را تنها  در کسب علوم حقیقی دانست و خاطرنشان کرد: طلبه باید برای خدا درس بخواند، برای خدا زحمت بکشد و برای خدا غم هجرت و غربت را تحمل کند تا بتواند در جامعه و برای اسلام موثر و مثمر ثمر باشد.

حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به اهمیت انجام دادن اعمال برای رضای خدا تاکید کردند: ثواب و عمل صالح تنها چیزهایی در انسان یادگار می‌ماند و مال دنیا انسان را نهایتا تا زمان مرگ همراهی می‌کند و اگر انسان عملی را برای آخرت خود فراهم نساخته باشد دچار خسران و ضرر فراوانی می‌گردد.

ایشان درباره شرایط رسیدن طلاب به مقام عالم بودن افزودند: بنا به فرمایش خداوند متعال در قرآن کریم فقط صابران می‌توانند به مقام عالم بودن برسند و ابزار و لوازم رسیدن به آن مقام، علم، تقوا، هجرت، رحمت و غربت است که طلبه با خریدن این‌ها می‌تواند به مراتب عالی علم و ایمان نایل شود.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم