۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰

آیت الله العظمی مکارم: نباید روابط بین المللی را به خطر انداخت

آیت الله العظمی مکارم: نباید روابط بین المللی را به خطر انداخت
روابط با کشور های غیر اسلامی باید بر اساس احترام متقابل و هوشیاری کامل باشد و نباید روابط خود را با آنها به آسانی به خطر بیندازیم، چون گاهی لطمات زیادی برای ایرانیان و مسلمانان مقیم آن کشور ایجاد می کند.
کد خبر: ۵۴۹۷

به گزارش خیمه مگ،این مرجع تقلید، در دیدار محمد حسن حبیب الله زاده، کاردار جمهوری اسلامی ایران در لندن، با بیان این که ما غیر مسلمانان را به چند دسته تقسیم می کنیم و هر یک دارای حکم جداگانه ای هستند، گفتند: یکی از این گروه ها را «مستأمن» می نامیم، یعنی غیر مسلمانی که از ما مجوز ورود و امان نامه خواسته اند تا در بلاد اسلامی (به طور موقت یا دائم) زندگی کنند. مثلا کسانی که از ما ویزا می گیرند و با سفر آنها موافقت می شود، جزء این گروه هستند.

 ایشان با انتقاد از مزاحمت هایی که نیروهای سعودی برای حجاج سایر کشورها ایجاد می کنند، افزودند: حجاج علاوه بر اینکه ضیوف الرحمان هستند، بر حسب ظاهر مهمان دولت عربستان می باشند، چون با ویزای رسمی وارد آن کشور شده اند، لذا نباید مورد مزاحمت و تعرض قرار گیرند.

معظم له با اشاره به فعالیت دیپلمات ها و کارکنان سفارتخانه های خارجی در بلاد اسلامی، گفتند: این افراد در امان ما هستند و نباید تا مادامی که رابطه برقرار است، هیچ مزاحمتی برای آنها ایجاد شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در همین راستا به آیه 8 سوره ممتحنه اشاره کردند و افزودند: قرآن علاوه بر عدم جواز تعرض به این گروه از غیرمسلمانان، مجوز نیکی کردن به آنان را هم داده است.

ایشان در خصوص چگونگی رابطه ما با کشورهای غیر اسلامی، تصریح کردند: روابط با آنها باید بر اساس احترام متقابل و هوشیاری کامل باشد و نباید روابط خود را با آنها به آسانی به خطر بیندازیم، چون قطع رابطه با این کشورها گاه لطمات زیادی برای ایرانیان و مسلمانان مقیم آن کشور ایجاد می کند و آنها را به زحمت می اندازد.

برپایه این گزارش، در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین علمی، نماینده جامعة المصطفی(ص) العالمیه در انگلستان و حمید مکارم، رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قم نیز حضور داشتند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم