۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳

توجه به محرومین مهمترین مسئله نظام اسلامی است

توجه به محرومین مهمترین مسئله نظام اسلامی است
حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی گفتند: یکی از بزرگترین شعارهای نظام اسلامی توجه به محرومین است؛ بنابراین مسئولان و مردم نباید نسبت به مسئله بی‌تفاوت باشند، باید در اوضاع و احوال معیشتی، یکدیگر را کمک و یاری نمایند
کد خبر: ۵۴۹۸

به گزارش خیمه مگ،ایشان در دیدار مدیران پلیس راه تخصصی ناجا و نیروی انتظامی کشور با اشاره به نقش و جایگاه موعظه در تربیت افراد اظهارداشت: خوش به حال کسی که در مجالس موعظه حضور قلب داشته باشد، زیرا حضور افراد بدون توجه به محتوای کلام فرد موعظه‌گر چیزی جز اتلاف عمر به همراه ندارد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به مشکلات تبلیغ پیامبران و انبیا(ع) و در ادامه علما از اول خلقت تا کنون خاطرنشان کردند: یکی از مشکلات آنان این است که دعوت مردم به سوی خدایی است که دیده نمی‌شود و این امر سبب شد کار انبیا و دعوت کنندگان مردم به سوی حق بسیار سخت باشد.

وی در ادامه یکی دیگر از مشکلات را شخصیت و خود دعوت کننده مردم به حق توصیف کرد و گفت: یکی دیگر از مشکلات انبیا این بود که پیامبران(ع) نیز مانند همه انسان‌ها، غذا می‌خورند لباس می‌پوشند و در بازار حرکت می‌کنند و خرید می‌کنند و این برای مردم غیرقابل تصور بود که کسی از هم نوعانشان فرستاده خدا باشد.

وی در ادامه افزود: خداوند به پیامبر در قرآن کریم می‌فرماید پیامبران قبلی تو نیز همین‌گونه بودند و مشکلاتی از این دست که در دعوت مردم به سوی حق برای تو روی داده برای آنان نیز وجود داشته است.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی درباره اهمیت پیامبر‌(ص) به امت خود تصریح کردند: دغدغه پیامبر‌(ص) نسبت به امت خود به قدری بود که خداوند در قرآن کریم آیاتی نازل کرد که در آن آیات ، پیامبر‌(ص) را توصیه کرد که در دغدغه‌ورزی نسبت به امت مراقب خود و سلامت خود باشد.

ایشان اهمیت دادن به امت اسلامی را راز تعالی و ترقی پیامبر‌اسلام (ص) نسبت به دیگر پیامبر‌ان عنوان کرد و گفت: از مهمترنی دلایلی که پیامبر‌(ص) نسبت به دیگر پیامبران امتیاز و برتری دارد این است که نسبت به امت خود بسیار دغدغه‌مند و نگران بود و با شادی آنها شاد و در غم آنها نیز غمناک بود.

معظم له در ادامه یادآور شدند: هر انسانی که همنوع خود را دوست داشته باشد خداوند مقام او را بالاتر می‌برد و برعکس هر کس نسبت به مردم و اوضاع و احوال آنها بی‌تفاوت باشد مقامش پایین می‌رود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به روایتی از امام حسن مجتبی‌(ع) گفتند: امام حسن مجتبی‌(ع) درباره اهمیت دادن به اوضاع و احوال مردم می‌فرماید هر کس مردم را در زندگی خود شریک کند بهترین مردم و هر کس که مردم را در معیشت خود بی‌تفاوت بداند شرترین مردم است.

ایشان خداوند را آگاه بر تمام اعمال انسان دانستند و خاطرنشان کردند: خداوند بر تمام اعمال انسان آگاه و بصیر است و این نشان دهنده آن است که همه افراد ملت اسلامی باید نسبت به اوضاع و احوال دیگر مسلمانان آگاه و به یکدیگر کمک کنند.

حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی بزرگترین شعار نظام اسلامی را کمک مردم نسبت به یکدیگر توصیف کردند و گفتند: یکی از بزرگترین شعارهای نظام اسلامی این است که مردم نسبت به یکدیگر بی‌تفاوت نباشند و در اوضاع و احوال معیشتی و دیگر موارد یکدیگر را کمک و یاری نمایند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم