۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳

در صحبت‌های خود نباید تسامح و تساهل داشته باشیم

در صحبت‌های خود نباید تسامح و تساهل داشته باشیم
حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی گفتند: در صحبت‌های خود نباید تسامح و تساهل داشته باشیم متاسفانه از برخی سخنرانی‌ها استفاده تسامحی می‌شود، این کار نادرست است.
کد خبر: ۵۵۰۴

به گزارش خیمه مگ، ایشان عصر امروز در دیدار سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران که در دفتر ایشان برگزار شد، با ضروری دانستن فعالیت‌های فرهنگی در جامعه بیان داشتند اگر در عرصه کارهای فرهنگی کوتاهی‌ انجام ‌پذیرد باید آن را تذکر دهیم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این‌که باید سجایای اخلاقی و روحیه تهذیب را به جوانان منتقل نمود اظهار داشتند: برای این‌که این روحیه به جوانان منتقل شود باید به گونه‌ای عمل کنیم که رفتار ما الگویی جامع برای جوانان باشد در این شرایط پذیرش مباحث اخلاقی و دینی درآنان نیز افزایش می‌یابد.

استاد خارج فقه حوزه خاطرنشان کردند: باید گفتار و کردار ما همخوانی داشته باشد در غیر این صورت گفتار به تنهایی نمی‌تواند نقش چندانی ایفا نماید.

ایشان در ادامه به روایتی از امام علی‌(ع) خطاب به فقها و علما گفتند: بر اساس این روایت کسی که برای مردم از تعالیم دینی صحبت می‌کند، نباید به گونه‌ای سخن بگوید که آنها را در انجام گناه، آزاد قرار دهد و به گونه‌ای درباره بخشش خدا و شرایط و خصوصیات جوانی بگوید که خدایی نکرده آنها جرات معصیت پیدا کنند، البته از طرفی نباید به گونه‌ای سخن گفت که مردم را از فضل خدا ناامید ساخت.

ایشان با بیان این‌که مردم باید بدانند و به این حقیقت دست یابند که خداوند نسبت به نیرنگ همه آگاه است و گناهان ما برای خودمان آسیب ‌زاست ادامه دادند: باید مراقب باشیم که سخنان ما از مسیر قرآن جدا نشود بلکه به گونه‌ای صحبت کرد مباحث غیر قرآنی که با اصل اسلام سازگار نیست تبیین شود.

ایشان با بیان این‌که خداوند انسان‌ها را در هر جایگاه و مقامی امتحان می‌کند تصریح کردند: خوبی مباحث حق و حقیقت این است که جذابیت دارد و افراد را به سوی خود جذب می‌کند، البته در این عرصه نوع تبیین و ابلاغ مباحث اهمیت فراوانی دارد به طوری‌که درست مطرح کردن سخن حق، گرایش جوانان به این سمت را افزایش می‌دهد.

ایشان در پایان خاطرنشان کردند: در صحبت‌های خود نباید تسامح و تساهل داشته باشیم، متاسفانه برخی از سخنرانی‌ها استفاده تسامحی می‌شود و این کار نادرستی است.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم