۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰

مسئولین به درخواست‌های غیر منطقی توجه نکنند

مسئولین به درخواست‌های غیر منطقی توجه نکنند
در زمان فعالیت اجرایی، با درخواست های غیر منطقی برخی شخصیت ها مواجه می شدم، در این مواقع از آنان می خواستم که درخواست خود را بنویسند. چون در هنگام نوشتن تأمل لازم است، پی به غیر منطقی بودن تقاضا برده و منصرف می شدند.
کد خبر: ۵۵۱۳

به گزارش خیمه مگ، حضرت آیت الله موسوی اردبیلی، پیش از ظهر امروز، در دیدار مشاور وزیر و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، در خصوص فعالیت های اجرایی خود در زمان امام خمینی(ره) به بیان خاطره ای پرداخت و گفتتند: حضرت امام بنده را فراخواندند و پیشنهاد مسئولیتی را دادند؛ به ایشان عرض کردم که تدریس و درس خواندن را بر کار اجرایی ترجیح می دهم، مگر این که امر و صلاح باشد؛ امام(ره) فرمودند "من کسی را برای این مسئولیت ندارم"،  این گونه شد که قبول مسئولیت کردم.

ایشان در ادامه با بیان این که در زمان فعالیت اجرایی، با درخواست هایی غیر منطقی از سوی برخی شخصیت ها مواجه می شدم، ابراز داشتند: در این مواقع از این اشخاص می خواستم که درخواست خود را بنویسند و به لحاظ این که در هنگام نوشتن تأمل لازم است، پی به غیر منطقی بودن تقاضای خود برده و از درخواست منصرف می شدند.

معظم له ادامه دادند: در این مملکت انسان هایی با استعدادهای متفاوت وجود دارد و باید در امور اجرایی مراقب اشخاص کم توان و ناتوان بود و از آنها غافل نشد.

این مرجع تقلید همچنین تاکید کردند: افراد پر توانی نیز وجود دارند که طرح هایی را برای اجراءدارند، اما نمی دانند از چه راهی بروند.

حضرت آیت الله موسوی اردبیلی با اشاره به تلاش های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خطاب به مسئولین اداره کل ارشاد قم گفتند: پناه اهل فرهنگ و هنر باشید.

رهنمودهای مراجع و علما راهگشاست

حجت الاسلام والمسلمین ایزدپناه، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در ابتدای این دیدار، گفت: قطعا رهنمودهای مراجع و علما در هدایت مدیران و مسئولان کشور راهگشا خواهد بود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که متاسفانه در درجه بندی استان ها وسعت ظرفیت های فرهنگی هنری قم دیده نشده و تشکیلات اداری این استان را درجه سه لحاظ کرده اند، ابراز داشت: به منظور جذب حمایت های بیشتر برای ارتقای فرهنگ و هنر، در حال پیگیری اصلاح این درجه بندی و اصلاح شاخص های فرهنگی قم هستیم.

براساس اعلام اداره کل ارشاد قم، وی در پایان، شناسایی هنرمندان را یکی از وظایف دولت برشمرد و افزود: با شناسایی هنرمندان، زمینه های لازم برای حمایت از هنر ایشان فراهم می شود.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم