۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰

رعایت موازین اسلامی درجامعه کمرنگ شده است

رعایت موازین اسلامی درجامعه کمرنگ شده است
حضرت آیت الله موسوی اردبیلی با انتقاد از کم توجهی به مباحث اخلاقی، گفتند: متاسفانه مسایل اخلاقی و رعایت موازین اسلامی درجامعه کمرنگ شده است.
کد خبر: ۵۵۴۲

به گزارش خیمه مگ،معظم‌له، عصر امروز در دیدار با اعضای فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی تصریح کردند: شما به عنوان کسانی که نماینده اخلاق اسلامی در جامعه هستید، باید بتوانید بیش از پیش از اخلاق اسلامی دفاع کنید.

*حقیقتا مدافع اسلام و ارزش های اسلامی باشیم

ایشان اضافه کردند: مردم به روحانیون به عنوان کسانی که لباس دین را پوشیده اند نگاه می کنند؛ بنابراین ما باید حقیقتا مدافع اسلام و ارزش های اسلامی باشیم و در جهت اجرای این ارزش ها تلاش کنیم.

حضرت آیت الله موسوی اردبیلی همچنین خواستار تقویت ارتباط نمایندگان روحانی مجلس با مردم و علما شده و افزودند: شما در مجلس ناظرینی محسوب می شوید که باید مرتب هشدار بدهید که فلان کار در کشور مخالف موازین اسلامی می باشد یا نمی باشد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که روحانیت همواره پیشاپیش حرکت های مردمی در انقلاب بوده است،ابراز داشتند:اگر چه همه اقشار مردم در پیروزی انقلاب سهیم بودند، اما روحانیت در این میان نقش کلیدی و محوری داشته است.

ایشان خطاب به روحانیون مجلس بیان داشتند:شما باید کاری کنید که امید مردم و مدافع حقیقی اسلام باشید.

*با علما وحوزه علمیه ارتباط داشته باشید

معظم له بااشاره به ضرورت ارتباط نمایندگان روحانی با قم خاطرنشان کردند: حوزه علمیه خانه شما است؛ بنابراین سعی کنید که ارتباط خود را با قم قطع نکرده و همیشه دیدارهایی با آقایان علما داشته باشید.

ایشان با بیان این که حضور روحانیون در مجلس یکی از نعمت های پروردگار است،افزودند: ما با شما بیشتر از دیگران می توانیم آزادانه دیدگاه های خود را بیان کنیم؛ چرا که در دیدار با گروه های دیگر طبعا باید یک سری ملاحظات را مراعات کرد.

معظم له با اشاره به اهمیت جایگاه نمایندگی مجلس، خاطر نشان کردند: شما در مجلس یک وظیفه به عنوان نماینده مردم دارید و یک وظیفه هم به عنوان یک شخص روحانی، به این معنا که باید در سخن، رفتار،رای دادن و یا رای ندادن و ... شئون روحانیت را به خوبی حفظ کنید.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم