۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰

نمی‌توانیم سر سفره اسلام نشسته و دعاگوی جمهوری باشیم

نمی‌توانیم سر سفره اسلام نشسته و دعاگوی جمهوری باشیم
حضرت آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه نمی‌توانیم سر سفره اسلام نشسته و دعاگوی جمهوری باشیم، گفتند: بعضی از آقایان اسلامی حرف می‌زنند، ولی دارای تفکر سلطنتی و ایرانی هستند!
کد خبر: ۵۵۴۴

به گزارش خیمه مگ،معظم له، امروز در دیدار جمعی از روحانیون مجلس با اشاره به انواع اموال، تصریح کرد: نوعی از اموال وجود دارد که نه شخصی بوده و نه مال مردم است و آن انفال می‌باشد.

این مفسر قرآن کریم با بیان چند مورد از اموال جز انفال از جمله نفت، گاز، جنگل و دریا، ابراز داشتند: این اموال باید صرف گسترش معارف اهل بیت(ع) و مراکز و نهادهای اسلامی و دینی گردد.

*دولت در تخصیص بودجه از مراکز توقع نداشته باشد

ایشان تصریح کردند: وقتی دولت بودجه‌ای به این مراکز می‌دهد، نباید توقع داشته باشد که، این مراکز دولتی و یا وابسته به آن شوند، چرا که از اموال انفال برای آنها هزینه شده و جای هیچ توقعی نیست.

*حوزه نباید وابسته به دولت باشد

معظم‌له در ادامه با بیان این مطلب که حوزه‌ها ی علمیه نباید وابسته به دولت باشد، افزودند: اگر حوزه علمیه به دولت وابسته شود، علما، مراجع و حتی رهبری که تربیت می‌کند نیز وابسته خواهدبود، در این صورت نمی‌تواند به اهداف اصلی خود برسد.

این مفسر قرآن کریم بابیان این مطلب که وجود روحانیت در مجلس برای مردم مایه دل‌گرمی است، به اصول مختلف قانون اساسی اشاره کرده و اظهار داشتند: یکی از اصولی که باید درقانون گذاری رعایت شود و از اهمیت بالایی برخوردار است، مطابق بودن قوانین کشور با حکم شریعت اسلامی می‌باشد.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انواع اختلاف تصریح کردند: اختلاف علمی، قومی و حزبی جای نگرانی ندارد؛ چون در طول تاریخ همواره وجود داشته و در نهایت نیز با میانجگری حل می‌گردد.

*مراقب باشیم جامعه به سوی عذاب الهی نرود

معظم‌له ادامه دادند: اما نوع دیگری از اختلاف، اختلاف عذاب الهی است که بنده بیشتر نگران این موضوع هستم، چرا که باید هوشیار باشیم تا خدای نکرده جامعه به سمت عذاب الهی حرکت نکند.

ایشان درپایان خطاب به نمایندگان روحانی خاطرنشان کردند: روحانیت حاضر در مجلس باید در راستای رفع این دغدغه گام برداشته و رهبری فکری جامعه را عهده دار شود.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم