۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰

ایثار و فداکاری لازمه تحقق اهداف مقدس است

ایثار و فداکاری لازمه تحقق اهداف مقدس است
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در پیامی، ایثار و فداکاری را لازمه حفظ و تحقق اهداف بزرگ و مقدس و پاسداری از حق دانستند.
کد خبر: ۵۵۶۲

به گزارش خیمه مگ، متن کامل پیام این مرجع تقلید به اولین کنگره شهدای روحانی استان لرستان بدین شرح است.

بسم‌الله الرحمن‌الرحیم

ولا تحسبن‌الذین قتلوا فی سبیل‌الله امواتا بل احیاء منهم عند ربهم یرزقون

«و هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شده‌اند مردگانند، بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند».

قبل از هر چیز حضور شما عزیزان در کنگره بزرگداشت 53 شهید روحانی استان لرستان مخصوصا امام جمعه محترم، خانواده شهدا، روحانیت استان، مسئولین محترم کنگره، مردم متدین شهید‌پرور، دست‌اندرکاران و وابستگان شهدا و خواهران و برادران ایمانی مایه دل گرمی و قوت قلب است.

در تاریخ ملت‌ها روزهایی پیش می‌آید که بدون ایثار و فداکاری و دادن قربانیان بسیار، خطرات بر طرف نمی‌شود و اهداف بزرگ و مقدس محفوظ نمی‌ماند، اینجاست که گروهی مومن و ایثارگر باید به میدان آیند و با نثار خون خود آیین حق را پاسداری کنند.

پیامبر اکرم‌(ص) می‌فرمایند: هنگامی که جنگجویان تصمیم بر شرکت در میدان جهاد می‌گیرند خداوند آزادی از آتش دوزخ را برای آنها مقرر می‌دارد. هنگامی که صلاح برمی دارند و آماده میدان می‌شوند فرشتگان به وجود آنان افتخار می‌کنند هنگامی که همسر و فرزند و بستگان آنها با آنها خداحافظی می‌کنند از گناهان خود خارج می‌شوند از این موقع آنها هیچ کاری نمی‌کنند، مگر اینکه پاداش آنها مضاعف می‌گردد و در برابر هر روز، پاداش عبادت هزار عابد برای آنها نوشته می‌شود. هنگامی که با دشمنان روبرو می‌شوند، مردم جهان نمی‌توانند میزان ثواب آنها را درک کنند. هنگامی که گام به میدان نبرد می‌گذراند، نیزه‌ها و تیرها رد و بدل می‌شود و جنگ تن به تن شروع می‌شود، فرشتگان با پرو بال خود اطراف آنها را می‌گیرند و از خدا تقاضا می‌کنند در میدان ثابت قدم باشند در این هنگام منادی صدا می‌زند «الجنة تحت ضلاله السیوف؛بهشت در سایه شمشیرهاست» در این هنگام ضربات دشمن بر پیکر شهید،ساده‌تر و گواراتر از نوشیدن آب خنک در روز گرم تابستان است.

هنگامی که شهید از مرکب فرو می‌غلطد،هنوز به زمین نرسیده،حوریان بهشتی به استقبال او می‌شتابند و نعمت‌های بزرگ مادی و معنوی که خدا برای او فراهم ساخته،برای او شرح می‌دهند.

و هنگامی که شهید بر روی زمین قرار می‌گیرد زمین می‌گوید «آفرین بر روح پاکیزه‌ای که از بدن پاکیزه پرواز می‌کند، بشارت باد بر تو، نعمت‌هایی در انتظار توست که هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده و بر قلب هیچ انسانی خطور نکرده است».

و خداوند می‌فرماید: «من سرپرست بازماندگان اویم، هر کس ‌آنها را خشنود کند، من را خشنود کرده و هر کس آنها را به خشم آورد مرا به خشم آورده است» والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم