۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰

قدمت 300 ساله خاندان مفتی‌الشیعه در خدمت به دین و مرجعیت

قدمت 300 ساله خاندان مفتی‌الشیعه در خدمت به دین و مرجعیت
یکی از فضلای حوزه با اشاره به ابعاد شخصیتی و علمی فقید وارسته آیت‌الله مفتی‌الشیعه گفت:ایشان از خاندانی عالم بوده و اجداد وی سابقه 300ساله در خدمت به دین و مرجعیت دارد.
کد خبر: ۵۵۶۵

به گزارش خیمه مگ،حجت الاسلام و المسلمین فاضل خراسانی در مراسم اربعین رحلت آیت الله سید محمد مفتی الشیعه که در مسجد امام رضا (ع) قم برگزار شد با مقایسه دوران قبل و بعد از اسلام، اظهار داشت : قبل از ظهور اسلام بسیاری از اخلاق ناپسند و مادی گرایی در جامعه رواج داشت و افراد آن را برای خود افتخار می دانستند، اما پس از ظهور اسلام ،خط بطلانی بر این ناهنجاری‌ها کشیده شده و معنویات در راس امور قرار گرفت.

وی ادامه داد: اسلام با ظهور خود نا هنجاری‌ها را کنار زد وملاک انسانها را تقوا اعلام کرد وبشریت را به سه اصل مهم تشویق نمود.

*با ذات اقدس الهی معامله کنیم.

این استاد حوزه علمیه تقوی و اجرای اوامر الهی را عامل اول برشمرد و گفت: هرکس به هر وسیله‌ای به پیاده سازی واجرای اوامر الهی گام بردارد به معنای جهاد در راه خداوند بوده و طرف معامله افراد ذات اقدس الهی است .

وی، جهاد فی سبیل الله و علم ودانش را از دیگر امتیازات در نظر گرفته شده در اسلام عنوان کرد وابراز داشت :هیچ مقامی در اسلام به علم نمی‌رسد وعالم از جایگاه رفیعی برخوردار است.

حجت الاسلام و المسلمین فاضل خراسانی با بیان این این مطلب که وجود عالمان در دنیا عامل رنجش شیاطین است،اضافه کرد:خوشحالی شیاطین از مرگ یک عالم برابر با مرگ هزار فرد عادی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه والای شهادت دراسلام تصریح کرد : جایگاه عالمان از مقام شهادت با منزلت است، به طوری که مرکب قلم عالم از خون شهیدان هم بالاتر است .

این استاد حوزه زیارت عالمان رانوعی جهاد عنوان کرد و بیان داشت: آن چه شهیدان را با پروردگار آشنا می‌کند، همین پیام رسانی عالمان است .

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ابعاد شخصیتی و علمی فقید وارسته آیت الله مفتی الشیعه و گفت:ایشان از خاندانی عالم بوده و اجداد وی سابقه 300ساله در خدمت به دین و مرجعیت دارد.

حجت الاسلام و المسلمین فاضل خراسانی افزود:ایشان در طول عمر پر برکت خویش اثار زیادی داشته واز وجود اساتید بزرگی بهره برد.

خاطرنشان می‌شود، دراین مراسم نمایندگانی از بیوت مراجع عظام، علما، فضلا، طلاب و زائران و مجاوران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت‌(ع) حضرت فاطمه معصومه‌(س) حضور داشتند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم