۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰

امام خمینی‌(ره) مستکبران را کلافه کرد

امام خمینی‌(ره) مستکبران را کلافه کرد
زمانی حکومت اسلامی فقط در صفحات کتاب ها بود و ورق می خورد، کسی جرات نداشت و قادر نبود آن را اجرا کند، ولی امام‌(ره) حکومت ها را کنار زد و همه مستضعفین را بیدار کرد و مستکبران را کلافه نمود .
کد خبر: ۵۵۷۹

به گزارش خیمه مگ،حضرت آیت الله نوری همدانی، امروز در دیدار دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با اشاره به جایگاه حکومت در جوامع بشری، اظهارداشتند: یکی از مسائل مهم اجتماعی، حکومت است، چون هر جامعه‌ای نیازمند مدیری توانمند است تا بتواند مردم را هدایت، ارشاد و به سوی سعادت رهبری کند.

ایشان ادامه دادند: اهمیت رهبری در جامعه همچون جایگاه روح در بدن است و ولایت فقیه روحی در کالبد جامعه است، بنابراین جامعه ای که رهبر صالح نداشته باشد، جامعه ای مرده است.

این مرجع تقلید با اشاره به نقش مردم در تشکیل حکومت ها بیان داشتند: هر وقت مردم به میدان آمده‌اند، حق پیروز شده است، چون حق و حقیقت نیازمند یار و یاور است؛ بنابراین، بالابردن سطح بصیرت مردم برای تشکیل و استقرار حکومت بسیار مهم است.

معظم له افزودند: ائمه اطهار‌(ع) برای اصلاح حکومت ها به شهادت رسیدند و هر اندازه که می توانستند در راه اصلاح جامعه و حکومت تلاش کردند و همواره نسبت به انسان های بی‌تفاوت، سست، تنبل و بی اعتنا به جامعه هر چند مقدس نما مذمت می کردند، چون اسلام دین خروش و حرکت است.

حضرت آیت الله نوری همدانی تاکید کردند: مشروعیت رهبری از سوی خدا و مقبولیت ایشان از سوی مردم است و امروز با توجه به هجوم شبهات و تردید افکنی های دشمنان نظام نیازمند آگاهی و بصیرت، بیداری و حرکت مردم هستیم.

* فرصت را برای جوانان فراهم کنیم

معظم له افزودند: علی رغم تلاش های دشمنان، نسل جوان توجه فراوانی به اسلام دارد و پیرو حکومت اسلامی و رهبری هستند؛ بنابراین باید فرصت را برای جوانان مهیا کرد تا سوالات و مطالب خود را مطرح و مسئولین پاسخ منطقی به سوالات بدهند.

این مرجع تقلید در پایان خاطر نشان کردند: قبل از انقلاب مردم با عظمت به آمریکا و غرب نگاه می کردند ولی امام این سد پوشالی را شکست و حقاق را به مردم نشان داد و مستضعفین جهان رابه حرکت در آورد؛ بنابراین امروز وظیفه ما نگهداری این نظام ولایی است.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم