۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰

با مطالعه‌ي هدفمند، شخصیت پیامبر‌(ص) را بهتر بشناسیم

با مطالعه‌ي هدفمند، شخصیت پیامبر‌(ص) را بهتر بشناسیم
حضرت آیت الله سبحانی، شخصیت وجودی پیامبر(ص) را الگویی برای همه جهانیان در تمامی زمینه های فردی و اجتماعی، دانسته و بر مطالعه هدفمند برای شناخت شخصیت آن حضرت تاکید کردند.
کد خبر: ۵۵۸۱

به گزارش خیمه مگ، معظم له عصر روز گذشته، در مراسم جشن مبعث حضرت رسول اکرم(ص) که در شبستان حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشتند: می‌توان با نگاه به زندگی پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، بهترین سیر زندگی را انتخاب کرد.

*اسلام، دینی رو به گسترش در جهان

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به برخی فعالیت‌های دشمنان علیه اسلام، گفتند: به دلیل گسترش روز افزون دین مقدس اسلام در تمامی دنیا که نمونه بارز آن، ارتقاء دین اسلام در فرانسه به عنوان دین دوم آن کشور است، دشمنان اسلام با توطئه های مختلف سعی در آن دارند تا دین مقدس اسلام را به صورت ناصحیح جلوه دهند.

ایشان افزودند: کسانی که امروزه سعی دارند، به دروغ، رسول اکرم(ص) را پیامبر خشونت معرفی کنند، خودشان، با بمب اتم در هیروشیما، 150هزار نفر را کشتند و یا در جنگ فرانسه و الجزایر، صدها هزار انسان بی گناه الجزایری را از بین می برند، حال آن که در طول 23سال رسالت پیامبر(ص)، در 55جنگی که بین مسلمانان و مخالفان اسلام صورت گرفت، تنها حدود 850نفر از مخالفین اسلام کشته شدند.

این مرجع تقلید ادامه دادند: دشمنان اسلام برای سرپوش گذاشتن بر روی اعمال غیر انسانی خود، ناچارند که با ساخت فیلم های دروغین و یا به کارگیری افرادی، براي وارونه نشان دادن حقایق اسلامی، جلوی گسترش اسلام در دنیا را بگیرند.

ایشان بیان داشتند: با وجود این که لازم است تمامی انبیاء الهی را مورد احترام خود قرار دهیم، اما در عین حال باید گفت که شریعت پیامبر اسلام(ص)، کامل‌تر از بقیه پیامبران الهی است.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم، ادامه دادند: نحوه دعوت پیامبران بر اساس زمان خود متفاوت بود، و به دلیل این که در زمان پیامبر(ص) مقدمات این دین کامل توسط پیامبران قبل از ایشان فراهم شده بود، پیامبر اسلام(ص) کامل‌ترین دین خداوند را برای همگان به ارمغان آورد.

معظم له در پاسخ به این سؤال که پیامبر اسلام(ص)، قبل از رسیدن به مقام پیامبری از آئین کدامیک از پیامبران قبل از خود پیروی می کرد؟، گفتند: در این زمینه، آن چه که از سخنان امام علی(ع) می توان دریافت این است که رسول اکرم(ص) از دوسالگی تحت پرورش بزرگترین فرشتگان بود، و در حقیقت از همان دوسالگی تا زمان مبعوث شدن پیامبر(ص)، هر آن چه که آن ملک به ایشان القاء می کرد، را اجراء می کرد.

*پیامبر (ص) قبل از بعثت هم دارای مقام عصمت بود

حضرت آیت الله سبحانی با تأکید بر این نکته که حضرت محمد(ص) حتی قبل از دوران نبوت خویش هم دارای مقام عصمت بودند، بیان داشتند: از نظر قرآن کریم خاتم الانبیاء(ص) قبل از دوران بعثت هم معصوم بودند، چرا که انسانی که می خواهد رهبر بشریت باشد و مردم از او پیروی کنند، نباید در طول دوران زندگی اش، نقطه ضعفی داشته باشد.

*امام علی(ع)، همراه پیامبر اسلام(ص) در زمان نزول وحی

ایشان با بیان این که در زمان مبعوث شدن حضرت محمد(ص) به مقام نبوت در غار حراء، امام علی(ع) نیز در کنار حضرت محمد(ص) بود،تصریح کردند: به همین دلیل است که پیامبراسلام(ص) خطاب به امام علی(ع) می فرمایند،"هر چه را من می شنوم و یا می بینم تو هم می بینی و می شنوی".

این مرجع تقلید با بیان این که دو روایت مختلف از شیعیان و اهل تسنن در زمینه نزول قرآن بر حضرت محمد(ص) وجود دارد، گفتند: به اعتقاد شیعیان بعثت پیامبر اسلام(ص) در 27رجب المرجب، و زمان نزول قرآن در ماه مبارک رمضان بوده است، اما به اعتقاد اهل سنت، بعثت پیامبر و نزول قرآن، هر دو در ماه مبارک رمضان انجام گرفته است.

معظم له افزودند: به اعتقاد اهل بیت(ع) که نزدیک‌ترین اشخاص به خاتم الانبیاء(ص) هستند، نیز، بعثت پیامبر اسلام(ص) در روز 27رجب بوده است.

*جوانان اهل مطالعه باشند

حضرت آیت الله سبحانی در پایان، خطاب به جوانان گفتند: اهل مطالعه باشید و آن را برای خود یک فریضه بدانید، چرا که هر جوانی که اهل مطالعه باشد، ایمان و دین او کامل‌تر خواهد بود.

معظم له افزودند: مطالعات جوانان مخصوصا درباره اهل بیت(ع)، باید بیش از سایر موضوعات باشد و بهتر است در این زمینه کتاب هایی در زمینه زندگی و شخصیت پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) بیشتر مورد مطالعه قرار گیرند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم