۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰

نظام اسلامی در جهان می‌درخشد

نظام اسلامی در جهان می‌درخشد
امروز به بركت انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبري و تدابير ايشان نظام اسلامي علی رغم تمام فشارها و محدوديت‌ها همچنان در جهان مي‌درخشد.
کد خبر: ۵۵۹۳

به گزارش خیمه مگ،آيت‌الله مصطفي علما در همايش فصلي ناظران شوراي نگهبان گفت: بسياري از نقاط دنيا دارای حكومت هاي مختلفي هستند كه ظاهرا براي امور مردم است، اما شيوه ولايي كه بر جمهوري اسلامي ايران حاکم است الهي‌ترين و نوراني‌ترين چارچوب قانوني دنياست كه عادلانه‌ و معقولانه‌ قوانين را براي سعادت مردم براساس شرع و قانون اساسي تدوين مي‌كند.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان ساخت: در بعضی از كشورها تشكيلات ‌و نهادهايي براي صيانت از قانون اساسي و حقوق مردم وجود دارد، اما تفاوت كار شوراي نگهبان با آنان، معنويت، قداست و روحانيت است كه يكي از شرايط عضويت آن اجتهاد فقهي است.

وي تصريح كرد: در قضاياي پس از انتخابات سال گذشته نيز شوراي نگهبان به تكليف خود عمل كرد و ملت ايران نيز با بصيرت وارد ميدان شد و از كليت نظام نگهباني كردند.

ایشان افزودند: نظارت و دقت در صيانت از اسلام ريشه در اعتقادات مذهبي ما و واقعه ماندگار كربلا دارد؛ به طوری که حضرت سيدالشهدا(ع) در روز عاشورا با وجود آن همه فشار به تكليف الهي خود عمل كرد و در نهايت هم پيروزشدند.

آيت‌الله علما خاطر نشان ساخت: بايد تشكيلاتي قانوني وجود داشته باشد با روح عدالت، اجتهاد و وسواس بر مصوبات مجلس، نمايندگان، رئيس‌جمهور و قوانين نظارت كند؛ بر این اساس در قانون اساسي كشور ما اين تكليف را بر عهده شوراي نگهبان گذارده است.

امام جمعه كرمانشاه افزود: مقام معظم رهبري نيز شوراي نگهبان را حافظ اسلام و قانون اساسي دانسته و همواره اين نهاد و تلاش‌ها و تصميمات آن را براي صاينت از اسلام و انقلاب، قانون و راي و حقوق مردم ستوده‌اند.

وی افزود: امروز به بركت انقلاب اسلامی و تدابير مقام معظم رهبري اين نظام مقدس علی رغم تمام فشارها و محدوديت‌ها همچنان در جهان مي‌درخشد.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم