۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰

تشییع و تدفین پیکر آیت‌الله صالحی مازندرانی در ساری

تشییع و تدفین پیکر آیت‌الله صالحی مازندرانی در ساری
مراسم تشییع و تدفین پیکر آیت‌الله صالحی مازندرانی تولیت مدرسه علمیه سعادتیه ساری عصر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم در مجلس خبرگان،علما و ائمه جمعه استان در ساری برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۰۰

به گزارش خیمه مگ،پیکر آیت‌الله صالحی مازندرانی از مسجد جامع ساری تشییع و پس از اقامه نماز در امام زاده یحیی ساری به خاک سپرده شد.

مدیر مدرسه سعادتیه در رابطه با خصوصیات اخلاقی آیت‌الله‌صالحی مازندرانی گفت: مرحوم آیت‌الله صالحی همیشه ولایتمداری را سر لوحه کار خود قرار می‌داد و تاکید می‌کرد: ولایت فقیه باید در هر برهه از زمان حمایت شود.

وی همیشه طلاب حوزه را به رعایت زی طلبگی سفارش می کردند و از طلاب ملبس می خواستند هرگز بدون لباس روحانیت ظاهر نشوند،حتی اگر به شما جسارت شود.

حجت‌الاسلام سید هاشم حسینی یادآور شد: آیت‌الله سید موسی صالحی (معروف به موسی) متولد 1327 از سواد کوه (روستای کندیج کلا)،دوران تحصیلی خود را تا اتمام کفایه در محضر آیت‌الله ایازی به اتمام رسانده و سپس عازم قم می‌شود و به مدت 16 سال در شهر مقدس قم در درس حضرات آیات سلطانی، فاضل لنکرانی، میرزا هاشم آملی ، مرعشی نجفی و آیت‌الله گلپایگانی شرکت نمود.

وی افزود: پس از این مدت مرحوم آیت‌الله العظمی گلپایگانی وی را مأمور کردند تا جهت احیاء حوزه‌های بلاد به ساری هجرت کند. وی ضمن قبول دستور آیت‌الله گلپایگانی در سال 1357 به ساری آمده و از سال 60 حوزه علمیه سعادتیه را مدیریت کردند که این حوزه تاکنون بیش از 1000 طلبه را تربیت کرده تعدادی از این طلاب در نهادهای مختلف مشغول خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

مدیر حوزه علمیه سعادتیه ساری در پایان گفت: مرحوم آیت‌الله صالحی بمدت 4 سال از نارسایی کلیوی رنج می‌بردکه به علت دیابت و نارسایی کلیوی یک سال‌ونیم دیالیز می‌شدند و در تیر ماه امسال در بیمارستان شهید بهشتی بابل عمل جراحی پیوند کلیه با موفقیت انجام شد. اما سرانجام جمعه،یکم مرداد بعد از نماز صبح به علت سکته قلبی دار فانی را وداع گفتند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم