۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰

توسعه حرم رضوی مایه افتخار شیعه است

توسعه حرم رضوی مایه افتخار شیعه است
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با تقدیر از فعالیت های عمرانی انجام شده در بارگاه امام رضا(ع) توسعه حرم رضوی را مایه افتخار و مباهات شیعه عنوان کردند.
کد خبر: ۵۶۱۰

به گزارش خیمه مگ، این مرجع تقلید امروز طی سخنانی در دیدار استاندار و مسئولان استان خراسان رضوی، بارگاه حضرت ثامن الحجج (ع) را ملجاء بي‌پناهان و درماندگان دانسته و گفتند: توسعه‌ی بارگاه امام رضا علیه السلام حقیقتا اسباب افتخار براي همه‌ی ما شده است چرا که مي‌توان از مشهد و بارگاه امام رضا(ع) ، معارف حَقّه‌ي شيعه را در سراسر جهان منتشر کرد.

ایشان همچنین با اشاره به وجود بارگاه منور رضوي در شهر مقدس مشهد، اين شهر را مرکز هدايت جهان اسلام عنوان کرده و بر بهره‌گيري از اين فرصت استثنايي در جهت ابلاغ پيام اسلام به دنيا تاکيد نمودند .

معظم له همچنین ضمن تقدير از برنامه‌هاي انجام شده در دهه مهدويت در مشهد، خاطر نشان کردند: در کنار گسترش فضاي شهري و عمران و آبادي مشهد بايد به رشد معنويات در اين شهر توجه شود و ظواهر مشهد را بايد بيش از پیش پاسداري نمود.

ایشان، مسئولان شهر مشهد را به حفظ و صيانت از هويت اسلامي اين شهر فراخوانده و افزودند: در مرحله اول بايد مسئولان مشهد مراقب حفظ شعائر و ارزش‌هاي دینی باشند و با برنامه‌‌ريزي، مردم را نيز به اين سمت هدايت نمايند زيرا اگر زائري از شهرهاي ديگر به مشهد بيايد و با بي‌حجابي و منکرات ديگر در اين شهر مواجه شود، ممکن است هنگام بازگشت به شهر خود قبح اين اعمال از نظر او افتاده و در شهر خود مرتکب همين منکرات مي‌شود.

حضرت آيت الله صافي گلپایگانی با تاکید بر این که مشهد شهر شيعه است و بايد با همه‌ی توان، در خدمت به شيعه و اين شهر کوشيد تصریح کردند: مناصب و پست‌هاي مملکتي براي هيچ کس ماندگاري ندارد و از بين خواهد رفت اما آنچه مي‌ماند، آن است که در موقعيت يا مقامي که داريد سنّت حسنه‌اي از خود به يادگار گذاريد و اگر سنّت سيئه‌ای هم بوده آن را از ميان برداريد.

ایشان در ادامه هجرت حضرت رضا علیه السلام از مدينه به مشهد را از اسرار و آيات الهي دانسته و بیان داشتند: تحولي که امروز به واسطه‌ي وجود حضرت رضا علیه السلام در مشهد براي شيعه رخ داده است يکي از اين اسرار الهي مي‌باشد و امروز به واسطه‌ي همين حضور، امر اهل بيت علیهم السلام در دنيا احيا شده است.

ايشان آستان قدس رضوي را مرکزي الهي در جهان دانسته و زوار و همجواران اين بارگاه مقدس را به کسب معنويات از آن ترغيب کرده و گفتند: لقب عالم آل محمد (ص)که در آن زمان به حضرت رضا علیه السلام داده شد، لقبي بود که تا امروز هم مي‌توان آثار و برکات آن را براي شيعه ديد و حضور ميليوني زوار در مشهد از شهرها و روستاهاي مختلف ايران و همچنين کشورهاي مختلف جهان همه از اسرار لقب شريف آن حضرت و از اسرار هجرت ايشان از مدينه به مشهد مي‌باشد.

معظم له در خاتمه سخنان خود ، خطبه‌ها و بيانات امام رضا علیه السلام در باب الهيات و خداشناسي را نظير کلمات امير المؤمنين در نهج البلاغه دانسته و بر ضرورت معرفي و استفاده از اين ذخيره‌ی گرانبهاي شيعه تاکيد کردند.

گفتنی است در ابتداي اين ديدار آقاي صلاحي استاندار خراسان گزارشي از وضعيت شهر مشهد و برنامه های عمرانی و فرهنگی این شهر ارائه کرد.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم