۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰

برای اجرای ارزش های اسلامی، دل بسوزانیم

برای اجرای ارزش های اسلامی، دل بسوزانیم
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر لزوم پیاده شدن ارزش های اسلامی در کشور، گفتند: باید برای اجرای این ارزش ها دل بسوزانیم.
کد خبر: ۵۶۳۵

به گزارش  خیمه مگ،این مرجع تقلید، عصر امروز در دیدار با دبیر و مدیران شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و نیز مسئولان کمیسیون حوزوی این شورا ،با اشاره به مطلب فوق، تصریح کردند: ما در نظام جمهوری اسلامی زندگی می کنیم و اگر خدای ناکرده اسلام و ارزش های آن در کشور کمرنگ شود، دیگر چیزی نخواهیم داشت.

ایشان افزودند: ارزش های اسلامی این مملکت را حفظ می کند و اگر روزی این ارزش ها کمرنگ شود، دشمن به راحتی در کشور نفوذ خواهد کرد.

معظم له همچنین با تاکید بر لزوم حراست از ارزش های اسلامی در جامعه، خاطر نشان کردند:دشمنان حقیقتا از زنده بودن ارزش های اسلامی در جمهوری اسلامی می ترسند و هراس امروز آن ها از وجود جوانان با ایمان و بسیجی است.

* انتقاد از سیاسی شدن مسایل فرهنگی

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با انتقاد از سیاسی شدن مسایل فرهنگی در کشور، اظهار داشتند: مسایلی که ماهیت آن ها سیاسی نیست را نباید سیاسی کرد؛ زیرا مشکل مهم بسیاری از کشورها این است که مسایل غیر سیاسی را سیاسی می کنند.

ایشان یادآور شدند:متاسفانه مسایل فرهنگی کشور الان در شرایط خوبی نیست و ما همه از این وضعیت رنج می بریم، البته باید توجه داشت برخی از مشکلات که ناشی از همان سیاسی شدن مسایل فرهنگی است، خارج از حوزه کاری شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشد.

این مرجع تقلید همچنین گفتند:شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن نظارت دقیق بر مسایل فرهنگی کشور، نبایداجازه دهد که فرهنگ و ارزش های اسلامی کمرنگ و تضعیف شود.

ایشان همچنین خواستار اطلاع رسانی بیشتر و بهتر در خصوص فعالیت های این شورا شده و افزودند:این انتظار وجود دارد که شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به اختیاراتی که دارد، حضور و تاثیرگذاری بیشتری در مسایل مملکتی داشته باشد و در آینده بهتر بتواند مسایل مورد نیاز را در جامعه پیگیری کند.

معظم له خاطرنشان کردند: البته این شورا تاکنون کارهای خوبی به انجام رسانده است، اما به نظر می رسد که هنوز هم جای کار بسیار است.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم