۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰

کلمات امام خمینی، داروی شفا بخش جامعه

کلمات امام خمینی، داروی شفا بخش جامعه
آیت الله مصباح یزدی گفتند: در دنیای پر هیا هوی کنونی، کلماتی که امام سال‌ها پیش بیان داشته‌اند،‌ همانند داروی شفابخشی برای جامعه اسلامی محسوب می شود.
کد خبر: ۵۶۶۱

به گزارش خیمه مگ،رییس موسسه امام خمینی قم، عصرروز گذشته در جمع بسیجیان بهمبانی، پیروزی انقلاب اسلامی را یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی برشمردند و بیان داشتند: با نگاه به تاریخ، متوجه می‌شویم

خدای متعال به صورت تدریجی شرایط را به گونه‌ای آماده کردند که شخصی از فرزندان رسول‌الله(ص)، با توکل بر خداوند و حمایت مردمی مخلص، تحولی در تاریخ بشریت به وجود آورد، که مانند آن وجود ندارد.

ایشان، ولایت فقیه را رکن اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران عنوان کرده و افزودند: قیام‌هایی هم از سوی دیگر کشورها شکل گرفت و مردم این کشورها نیز مشقات فراوانی را متحمل شدند، که به پیروزی ختم نشد؛ اما انقلاب اسلامی ایران، با رهبری ولی فقیه به پیروز پیروزی رسید وسبب حیرت جهانیان شد.

*اطاعت از ولی فقیه همانند اطاعت از امام زمان(عج) است

آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کردند: ملت ایران، اطاعت از ولی فقیه را همانند اطاعت از امام زمان(عج) می‌دانستند و با رهبری امام(ره) و اتحاد و اطاعت مردم، این انقلاب به ثمر نشست.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که امام خمینی(ره) تمامی خصلت‌های یک رهبر شایسته را داشتتند، بیان کردند: حضرت امام با انقلاب خود همه ملت های آزادیخواه جهان را بیدار کردند.

رییس موسسه امام خمینی با قدردانی از انتشار سخنان حضرت امام(ره) در رسانه‌ها و برنامه «شاخص»، اظهار داشتند: سخنان امام به گونه‌ای بود که انگار برای امروز ما بیان شده است.

ایشان انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری انقلاب را عنایتی الهی برشمردند و ابراز کردند: هر چه از تاریخ می‌گذرد، به اینکه کسی جز معظم له شایسته رهبری جامعه نبود،‌ مطمئن‌تر می‌شویم.

*ولایت فقیه ضامن حفظ و بقای نظام اسلامی

آیت الله مصباح یزدی با مطرح کردن این پرسش که «اگر در حوادث مختلف، ولایت مقام معظم رهبری نبود،‌ چه بر سر انقلاب اسلامی می‌آمد؟» عنوان کردند: اگر اندکی به جریان هایپس از ارتحال امام(ره) فکرکنیم ، نقش بی بدیل و لی فقیه را در راهبری جامعه درک خواهیم کرد و متوجه می‌شویم که ولایت فقیه ضامن حفظ و بقای نظام اسلامی است.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم