۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰

مبارزه با انحرافات از جهاد بالاتر است

مبارزه با انحرافات از جهاد بالاتر است
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، اهمیت انجام امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با انحرافات جامعه را از جهاد بالاتر دانستند.
کد خبر: ۵۶۶۲

به گزارش خیمه مگ،معظم له، عصر روز گذشته در دیدار طلاب مدارس رستگاران که به امر تبلیغ علوم اسلامی در نقاط محروم کشور مشغول هستند، یکی از مهمترین برنامه‌های اسلام را تبلیغ در مناطق خاص دانسته و اظهار داشتند: ترویج علوم اسلامی و شیعی و آگاه ساختن مردم نسبت به این مسایل، مهمترین وظیفه طلاب وروحانیون به شمار می رود.

این مرجع تقلیدبا اشاره به شرایط حساس کنونی جامعه، تصریح نمودند: امروز با توجه به اشاعه مفاسد غیر اخلاقی توسط رسانه‌های غیر اسلامی از طریق اینترنت، شبکه‌های ماهواره‌ای و ... لزوم تبلیغ معارف اسلامی بیشتراحساس می شود.

معظم‌له به گسترش معارف اهل‌بیت‌(ع) در جهان اشاره کرده و ابراز داشتند: دشمنان اسلام از گسترش تشیع در دنیا احساس خطر کرده ؛ بنا براین از هر طریقی درصدد ضربه زدن به معارف شیعی هستند.

ایشان، نفاق افکنی از طریق مطرح نمودن شبهات جدیدرا یکی از حربه های دشمن علیه تشیع دانسته و یادآور شدند: با این اوصاف تبلیغ و مبارزه با عوامل انحرافی در جامعه ضروری است.

*مبلغین با اطلاعات کافی به شبهات پاسخ دهند

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از اولویت‌های اصلی امروز حوزه را امر تبلیغ و اشاعه فرهنگ اسلامی مخصوصا در مناطق محروم عنوان کرده و ادامه دادند: کسانی که به امر تبلیغ مشغول می‌شوند، باید با اطلاعات کافی به شبهات مطرح شده پاسخ دهند.

*انتقاد از افزایش مصرف دخانیات در کشور

معظم له در پایان با انتقاد از افزایش ناهنجاری های اخلا قی مانند بالا رفتن آمار مصرف دخانیات در کشور، بدحجابی و ... از طلاب ومبلغین خواستند تا از طریق ترویج معارف غنی اهل بیت(ع) در جامعه، با ناهنجاری های اخلاقی واجتماعی مقابله نمایند.ز

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم