۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰

برنامه‌ریزی برای شکستن فقر در کشور

برنامه‌ریزی برای شکستن فقر در کشور
حضرت آیت‌الله نوری همدانی گفتند: برنامه ریزی در حکومت اسلامی باید طوری باشد که فقر شکسته شده و بیکاری ریشه کن شود.
کد خبر: ۵۶۶۶

به گزارش  خیمه مگ، معظم‌له، ظهر امروز در دیدار افسران نیروی انتظامی و کارکنان وزارت دفاع به قیام خونین 15 خرداد اشاره و آن را ایام تاریخ‌ساز انقلاب بر شمرد و گفتند: انقلاب اسلامی شیرین‌ترین و امید بخش‌ترین انقلابی است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کنیم.

ایشان با بیان اینکه انقلاب اسلامی تغییر زیربنایی و تحول عظیم در دنیا ایجاد کرد، افزودند: انقلاب، چهره‌ها، معیارها، مقیاس‌ها و ارزش‌ها را عوض کرد و ولی‌فقیهی در رأس حکومت قرار گرفت که فردی مدیر، مدبر و شجاع بود.

معظم‌له، مفهوم و فرهنگ انقلاب را بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کردند: در گذشته سیاست،‌ اقتصاد، قدرت نظامی و فرهنگی ما در دست آمریکا و بیگانگان بود؛ اما انقلاب اسلامی در همه ابعاد تحول بنیادی ایجاد کرد و امروز قانون اساسی برگرفته از قرآن و معارف اهل‌بیت‌(ع) است.

این مرجع تقلید تاکید کردند: برنامه‌ریزی در اسلام باید طوری باشد که فقر شکسته شود و بیکاری از بین برود و مملکتی آباد داشته باشیم.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه آن‌چه عزت اسلام را فراهم می‌کند، جهاد مجاهدین است؛ یادآور شدند: اسلام دشمنان کینه‌توز زیادی دارد که به علت قطع منافع نامشروعشان در کمین بوده و در صدد ضربه زدن هستند.

ایشان ادامه دادند: آنهایی که امروز در افغانستان جولان می‌دهند، بخاطر قدرت میلیون‌ها مجاهد ایرانی که به پیشرفت‌های نظامی مجهزند، جرأت ندارند به ایران حمله کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه انقلاب اسلامی تحول در بنیان‌های فرهنگی ایجاد کرد، یادآورد شدند: قبل از انقلاب همه اساتید در دانشگاه‌ها غرب‌زده بودند؛ اما امروز جوانان در ایران اسلامی بر اساس اسلام و جهان‌بینی الهی قدم برمی‌دارند و استعداد‌های درخشان خود را بارور می‌کنند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی، به تلاش و همت مضاعف و کار مضاعف جوانان ایرانی اشاره کرده و گفتند: همت مضاعف علم و اراده می‌خواهد که با این همت هدف نمایان می‌شود؛ البته این امر نیاز به کار مضاعف دارد؛ چرا که انسان هر چقدر اهل کار و عمل باشد، توفیق او بیشتر خواهد شد.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم