۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰

تاکیدآیت‌الله مصباح یزدی بر ساماندهی امر تبلیغ

تاکیدآیت‌الله مصباح یزدی بر ساماندهی امر تبلیغ
امروز به برکت انقلاب اسلامی، رهبری حضرت امام‌(ره) و خون شهدا، اسلام گسترش یافته و بسیاری از شعائر اسلام مانند ایام فاطمیه زنده گردیده است؛ بنابراین باید با ساماندهی امر تبلیغ از این فرصت‌ها بیشترین بهره را برد.
کد خبر: ۵۶۷۳

به گزارش خیمه مگ، آیت‌الله مصباح یزدی، امروز در دیدار مدیران، معاونین و مسئولان روابط عمومی‌های گروه‌های تبلیغی سازمان اوقاف و امور خیریه، پیشرفت‌‌های ایجاد شده در زمینه تبلیغ را امیدوار کننده بیان کرده و گفتند: همه پیشرفت‌ها مرهون انقلاب، حرکت امام‌(ره) و خون شهدا است.

معظم‌له اظهار داشتند: تبلیغ، ادامه کار انبیاء است و اگر بنا بود وظیفه انبیاء تنها توسط خود آنان انجام بگیرد، معلوم نبود در نظام عالم چند درصد از مردم می‌توانستند از معارف اسلامی استفاده کنند.

ایشان افزودند: گسترش دعوت الهی و آموزه‌های دینی در دنیا توسط شاگردان انبیاء و تربیت شدگان آنان صورت گرفته است.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) با بیان اینکه در فرهنگ اسلامی، شهادت مقیاس عظیمی برای ارزشیابی است، تصریح کردند: صدها روایت، قلم علما را بالاتر از شهادت دانسته و این نشان از ارزش و مقام عالم است.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر مادی نبودن علم، ابراز داشتند: اگر بخواهیم تبلیغ ارزشمند داشته باشیم، نیاز به معلومات خوب است؛ چرا که اگر مطالبی سست عرضه شود، قطعا ارزش نخواهد داشت.

ایشان، کیفیت تبلیغ را مورد توجه قرار داده و بیان داشتند: آنچه برای یک مبلغ مهم است، تشخیص کیفیت و نحوه بیان است و بداند که چگونه مطلبی در مخاطب تاثیرگذارد.

آیت‌الله مصباح یزدی یادآور شدند: تبلیغ نیاز به آموزش‌های مختلف از جمله روانشناسی تبلیغ، روانشناسی تربیتی، ارتباطات و مهارت‌ها دارد و مبلغان باید در این زمینه‌ها اطلاعات خود را افزایش دهند.

معظم‌له اظهار داشتند: آنچه باعث ارزش تبلیغ می‌شود، اخلاق مبلغ است و تفاوت در کارهایی که خالص است با عملی که در آن شائبه ریا وجود دارد، آنقدر زیاد است که با مقیاس‌هایی که ما با آنها آشنا هستیم نمی‌توان معین کرد.

رییس موسسه آموزش و پژوهشی امام خمینی‌(ره) گفتند: تبلیغ را باید در محتوایی صحیح و مورد نیاز و در قالبی که بهترین کیفیت از لحاظ بیان، قلم و هنر باشد، ارائه داد تا اثر بخشی لازم را داشته باشد.

ایشان اظهار داشتند: عطشی که امروز در جهان برای شناخت حقیقت به وجود آمده بی‌سابقه بوده و وظیفه مبلغان را بیشتر کرده است.

عضو خبرگان رهبری ادامه دادند: در طول تاریخ همواره افرادی بودند که طالب حقیقت بوده‌اند، اما امروز به لطف خداوند انگیزه مردم برای حقیقت‌جویی تقویت گردیده، به طوری که در تاریخ بی سابقه است.

آیت‌الله مصباح یزدی گفتند: باید از فرصت‌های بوجود آمده و از این نعمتی که مردم به معنویت و حقایق روی آورده‌اند استفاده کرد و با ساماندهی دستگاه تبلیغ بهترین بهره را از آن برد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام رضوی مهر، مدیر کل امور دینی و اعزام مبلغ اوقاف با ارائه گزارشی از فعالیت‌های تبلیغی این سازمان، گفت: 8هزار نفر از مبلغان در این سازمان پرونده دارند که در مناسبت‌های مختلف مانند، محرم، صفر، رمضان و فصل تابستان به دورترین نقاط کشور اعزام می‌شوند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم