۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۰

بانوان جامعه در حجاب و عفاف به حضرت زهرا(س) تأسی کنند

بانوان جامعه در حجاب و عفاف به حضرت زهرا(س) تأسی کنند
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، خواستار تأسی و الگوگیری بانوان جامعه از سیره حضرت زهرا(س) به ویژه در مساله حجاب و عفاف شدند.
کد خبر: ۵۶۷۷

به گزارش خیمه مگ،این مرجع تقلید، ظهر امروز ،طی سخنانی در دیدار جمعی از مدد جویان کمیته امداد امام خمینی(ره) ساوه ،ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشتند:حضرت صدیقه کبری(س) الگوی تمام عیار بانوان است؛ بنابراین بانوان جامعه باید زهرایی باشند و همواره به سیره آن حضرت تأسی کنند.

ایشان با اشاره به جایگاه بالای معنوی و ملکوتی حضرت فاطمه(س) گفتند:مساله عفاف در زندگی حضرت زهرا(س) بسیار برجسته و بارز می باشد؛ البته جایگاه واقعی ایشان از این مسایل بسیار بالاتر است زیرا همه زنان مسلمان باید حجاب و عفاف را همواره مدنظر خود قرار دهند.

*خانه داری و فرزندداری جزو عبادات مهم است

این مرجع تقلید همچنین با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) در همه ابعاد شامل خانه داری ،همسر داری ،فرزندداری،تقوا، معنویت و ... الگو و افتخار همه مسلمانان اعم از مرد و زن می باشد، افزودند:مسایلی چون خانه داری و فرزندداری خیلی مهم است و کسی نباید این امور را برای زنان جامعه، کم اهمیت جلوه دهد؛ زیرا این امور جزو عبادات بسیار مهم زنان مسلمان می باشد.

ایشان در ادامه با بیان این نکته که دین مبین اسلام زنان را از وضعیت حقارت آمیزی که دچار آن بودند، نجات داده و آن ها را از حیث ارزش های اسلامی با مردان در یک سطح قرار داد، ابراز داشتند: در حال حاضر در اروپا بانوان مسلمان را به شدت تحت فشار می گذارند تا دست از حجاب خود بردارند و استقامت این بانوان در برابر این فشارها، قابل تقدیر است.

معظم له همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از اقدامات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) نسبت به محرومان جامعه، خاطر نشان کردند:در جامعه اسلامی وظیفه همگان این است که به یاری یکدیگر شتافته و با خلوص نیت یاری گر هم در رفع مشکلات باشند و به ویژه نسبت به دستگیری از مستمندان و محرومان اهتمام خاصی داشته باشند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم