۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۰

تبلیغ اسلام از نوع یهودی در دنیا

تبلیغ اسلام از نوع یهودی در دنیا
آیت‌الله مصباح یزدی گفتند: مردم دنیا تشنه اسلام و معارف دینی هستند، اما متاسفانه برای فراگیری این علوم به سراغ یهودیان می‌روند که این زنگ خطری برای مسلمانان است.
کد خبر: ۵۶۷۹

به گزار ش خیمه مگ، ایشان در دیدار جمعی از مبلغان و طلاب غیر ایرانی، اظهار داشتند: امروزه مردم دنیا آن چنان تشنه یافتن حقیقت اسلام اند که برای شناختن اسلام، به یهودی ها پول پرداخت می کنند، تا در کلاس آن ها اسلام را بیاموزند.

آیت الله مصباح یزدی افزودند: بدانیم که این امر خطری بزرگ است؛ چرا که کسانی که به عنوان دشمنان اصلی اسلامند در صدد معرفی اسلام به دنیا برآمده اند و همین امر علاوه بر آن که وظیفه ما را سنگین می کند، فرصت بسیار مناسبی است که مردم دنیا را که تشنه شنیدن معارف واقعی اسلام اند، سیراب کنیم.

ایشان با اشاره به گسترش تکنولوژی هایی چون اینترنت، گفتند: ما باید با استفاده از امکانات روز دنیا همانند اینترنت و ... به امر تبلیغ دین بپردازیم.

* افزایش روابط بین المللی برای تبلیغ دین اسلام

عضو خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: باید برای عرضه دین اسلام و داشته های علمی خود، به مراکز معتبر علمی و دانشگاه‌های مهم نفوذ کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزودند: راه دیگر تبلیغ دین اسلام همین روابط بین المللی است که موجب حضور عالمان اسلامی در کشور های دیگر می شود.

آیت الله مصباح یزدی، با اشاره به تاریخچه صهیونیسم، گفتند: می توان با برنامه ریزی و وحدت و هماهنگی در میان مسلمانان، در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی ایستاد.

ایشان افزودند: حال که اهل باطل توانسته اند با برنامه در دنیا نفوذ کنند، قطعا ما مسلمانان که اهل حق هستیم، اگر قواعد را رعایت کنیم، اثر گذار تر خواهیم بود.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفتند: با وجود جمعیت میلیاردی مسلمانان و دارا بودن غنی‌ترین ذخایر دنیا، بیشترین وسعت زمینی و منطقه مهم خاورمیانه و ... به علت عدم طرح و برنامه روشن، نتوانسته‌ایم برای گسترش دین مقدس اسلام استفاده کنیم .

آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کردند: در تلاش برای ترویج اسلام به همه نقاط جهان، باید مراقب باشیم که دستاوردهای انقلاب از دست نرود و از طرفی فریب دشمن را نخوریم.

رئیس موسسه امام خمینی‌‌(ره) افزود: مسلمانان باید همه جهان را رصد کنند و ببینند که در هر نقطه ای از این دنیا از چه راهی می توان نفوذ کرد و بر این اساس در نقاط مربوطه به تبلیغ دین اسلام پرداخت.

ایشان ادامه دادند: بدانیم اولین گام تبلیغ دین اسلام، شناختن خود اسلام است؛ چرا که وقتی کسی اسلام را نشناسد، تبلیغ او غیر مفید و چه بسا خطرناک خواهد بود.

* برای تبلیغ اسلام نیازی به اقدامات نظامی نیست

عضو جامعه مدرسین حوزه خاطرنشان کردند: برای تبلیغ دین اسلام در سراسر دنیا احتیاج به کارهای نظامی نداریم؛ چرا که امروزه با استفاده از وسائل ارتباط جمعی می توانیم در کوتاه ترین زمان ممکن، پیام خود را به دنیا برسانیم.

عضو خبرگان رهبری ادامه دادند: اسلام را باید از منابع اصلی یعنی قرآن و اهل بیت‌(ع) بشناسیم و این گنج ها اکنون در اختیار تشیع است.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان داشتند: باید همت کنیم که قرآن را خوب بفهمیم و به فهم سطحی و ظاهری آن اکتفاء نکنیم.

برچسب ها: مبلغان طلاب
خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم