۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰

قدر دان نعمت خدمت به نظام اسلامی باشیم

قدر دان نعمت خدمت به نظام اسلامی باشیم
عضو مجلس خبرگان رهبری گفتند: باید قدر نعمت توفیق خدمت به نظام اسلامی، دین مبین اسلام، مکتب اهل بیت(ع) و مقام شامخ ولایت را بدانیم.
کد خبر: ۵۶۸۸

به گزارش خیمه مگ، آیت الله مصباح یزدی، در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران، با اشاره به تشکیل نظام اسلامی بیان داشتند: مسئله شکر نعمتهای الهی در بسیاری از آیات الهی مورد تاکید قرارگرفته و باید نعمت های الهی به ویژه نعمت ممتاز و ویژه الهی را هر لحظه شکر کرد که اولین و مهمترین آنها نعمت نظام اسلامی است، ولی متاسفانه بسیاری از اهمیت آن غافل هستند.

آیت الله مصباح یزدی عنوان کردند: ولایت نمادی از ائمه اطهار‌(علیهم‌السلام) و انبیاء عظام است، ولی برخی این جایگاه را نمی شناسند و قدرش را نمی دادند؛ البته این بیچارگی افراد است که درک نمی کنند و هرگز از عزت و عظمت و جایگاه بالای ولایت کاسته نمی شود.

ایشان اضافه کردند:‌ عشق و خدمت به مقام ولایت، اطاعت از دستورات او و افتخار خدمتگزاری در رکاب کسی که نماینده امام عصر‌(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) است، از نعمت ویژه الهی محسوب می‌شود.

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی‌(رحمة الله علیه) گفتند: انجام کارها، منحصر در اسباب عادی نیست و این چیزی است که مادیگرایان دنیا پرست تصور می کنند و پیروزی در جنگ را به قدرت و تکنولوژی نسبت می دهند؛ درحالی که آنان اشتباه می کنند و ثابت شده کسانی که از تجهیزات نظامی پیشرفته برخوردار هستند، در عمل موفقیتی ندارند و پابرهنگان بر آنها فائق می آیند.

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی گفتند: امدادها و کمک های غیبی فقط برای جبهه و جنگ نیست؛ زیرا خدای جبهه، دانشگاه، حوزه، بازار و ... یکی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان ساختند: کسانی که کمک های الهی را منحصر در جبهه و جنگ می دانند، غافلند، چون همان دست هایی که رزمندگان را در جبهه یاری کرد،امروز نیز در اقتصاد، علم، فرهنگ و ... ما را یاری می‌کند.

ایشان ادامه دادند: پیروزی رزمندگان لبنانی در جنگ 33 روزه، همگی محصول ایمان به غیب است و یقین به اینکه دست خدا بسته نیست و هرگز نباید از او ناامید گشت ، البته سنت امداد غیبی از همان صدر اسلام به پیامبر‌(صلی الله علیه و آله و سلم) و مسلمانان نشان داده شده و آیات فراوانی در این زمینه نازل گشته است.

این استاد حوزه تاکید کردند: در 8 سال دفاع مقدس خداوند امداد های غیبی را به وضوح به ملت ما نشان داد و ثابت کرد آیات مربوط به جنگ بدر برای 1400 سال قبل نبوده و امروز نیز کاربرد دارد و شدنی است.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم