۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳

مبلغان از موضع‌گیری شخصی در منابر خودداری کنند

مبلغان از موضع‌گیری شخصی در منابر خودداری کنند
موضع گیری های شخصی موجب گریختن مردم از مساجد و پای منابر می شود؛ بر این اساس مبلغین به شدت از افراط و تفریط در کلام پرهیز نمایند، تا منجر به گریز جوانان از پای منابر نگردد.
کد خبر: ۵۷۰۴

به گزارش خیمه مگ، آیت الله استادی، پیش از ظهر امروز در گردهمایی بزرگ مبلغین در مدرسه عالی دارالشفاء قم، با اشاره به رسالت خطیر روحانیت، اظهار داشت: مبلغین به عنوان پیام رسانان معارف اهل بیت (ع) باید با اعمال و کردار خود دیگران را به دین اسلام دعوت نمایند و از فرصت ماه مبارک رمضان برای تجلی روح مردم به خصوص جوانان بهره برداری کنند.

وی با بیان این‌که روحانیون باید از افراط و تفریط دوری کنند، افزود: موضع گیری های شخصی موجب گریختن مردم از مساجد و پای منابر می شود؛ بر این اساس مبلغین باید به شدت از افراط و تفریط در کلام پرهیز نمایند، تا منجر به گریز جوانان از پای منابر نگردد.

عضو جامعه مدرسین حوزه تصریح کرد: مبلغان باید قبل از اعزام خود را آماده پاسخگویی سئوالات مردم کرده باشند و از جواب های اشتباه و غلط به شدت بپرهیزند؛ زیرا عدم رعایت اصول پاسخگویی موجب دلسرد شدن جوانان خواهد شد.

آیت الله استادی با بیان این‌که مبلغین از پرداختن به مسائل اختلافی پرهیز نمایند، ادامه داد: در پاسخگویی نباید عجله نمود، بلکه باید جواب صحیح را به مستمع ارائه داد

امام جمعه قم خاطر نشان ساخت: در منابر نباید تنها به مسائل سیاسی و یا معارفی اختصاص یابد، بلکه با در نظر گرفتن تمام ارزش‌های اسلامی؛ مطالب مورد نیاز مردم بیان شود.

آیت‌الله استادی با اشاره به روایتی از امام باقر (ع)، یاد آور شد: درروایات اهل بیت (ع) وارد شده است «هر کسی که می خواهد در روز قیامت سربلند مشحور شود، باید کار های نیک انجام دهد و خود را از نگاه به نامحرم حفظ نماید» است، این طور نباشد افرادی که پای منابر می‌نشینند، مومن شوند، اما اعمال ما مایه تباهی مان شود.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم