۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰

بزرگان اهل‌سنت را به مناظره خواندیم اما نیامدند

بزرگان اهل‌سنت را به مناظره خواندیم اما نیامدند
حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: از علما و بزرگان ديني اهل سنت خواسته ايم كه بیایید مناظره كنيم ولي آنها نيامده و نمي آيند.
کد خبر: ۵۷۱۱

به گزارش خیمه مگ، این مرجع تقلید طی سخنانی در جمع نخبگان و برگزيدگان حوزه علميه استان سيستان و بلوچستان و نیز تعدادي از مستبصرين در مشهد، با اشاره به اين كه در تاريخ اسلامي مشكلي مهم تر از مشكل وهابي ها پيدا نشده است، اظهار داشتند: اين گروه موجب عقب رفتن اسلام شده اند.

معظم له همچنین به خشونت، خونريزي و بي منطق بودن وهابيت اشاره و آن را موجب تضعيف اسلام در نظر دنيا دانسته و خاطرنشان كردند: اين در حالي است كه اسلام مملو از منطق و رحمت است.

ایشان با اشاره به كتاب "وهابيت در سر دو راهي"، با بيان اين كه براي روشن نمودن اين موضوع كه وهابيون جزو مسلمانان نيستند، بايد از وجود كساني كه قبلاً وهابي بوده و امروز از اين عقيده برگشته اند، استفاده كرد، ابرازداشتند: دنيا باید بداند كه وهابيت از مسلمانان نيست بلكه فرقه افراطي جداگانه اي است و لذا نبايد كارهاي آنان را به نام اسلام دانست.

اعتقادات شیعه منطقی و مستدل است

حضرت آيت الله مكارم شيرازي در ادامه با اشاره به اين كه اعتقادات شيعي مستدل و قابل استدلال هستند، افزودند: ما به همين جهت از علما و بزرگان ديني اهل سنت خواسته ايم كه بیایید مناظره كنيم ولي آنها نيامده و نمي آيند.

ايشان با اشاره به روايت "من مات و لم يعرف امام زمانه مات ميتة جاهلية" كه در منابع اهل سنت فراوان است، ضمن طرح اين سؤال كه اين امام زمان كه در روايت آمده و بايد بشناسيم و الا مرگ جاهليت خواهيم داشت،

كيست؟ ابرازداشتند: شيعه مي تواند به اين پرسش پاسخ دهد كه امام زمان همان فرزند امام حسن عسكري(ع) است، اما اهل تسنن اين جواب را چگونه مي خواهند بدهند؟ آيا امام زمان وارد در روايت را قذافي يا صدام يا علي عبدالله صالح مي دانند؟!

معظم له نمونه دوم را درباره روايات زيادي كه پيامبر اكرم(ص) در بيان 12 امير و خليفه بعد از خودشان بيان فرموده اند، عنوان نموده و خاطر نشان كردند: این روايت، اتصال زماني اين 12 تن را مي رساند در حالي كه اهل تسنن به ولادت اين اميران در آخرالزمان قائل هستند.

حضرت آيت الله مكارم شيرازي به نمونه ديگري در منطقي بودن پاسخ هاي شيعه اشاره و با بيان اين كه آنان كه بر حضرت علي(ع) خروج كرده اند، بر حق بوده يا باطل بوده اند، اظهارداشتند: آنان معتقدند كه همه آنان كه حضور داشته، مجتهد بوده اند كه پاسخ مي دهيم كه اگر اين طور باشد كه با مجتهد بودن مسأله درست شود، همه كارهاي خلاف را مي توان درست كرد.

ايشان همچنین با اشاره به اين كه در مسجدالحرام با يكي از علماي تسنن اين مسأله را مطرح نمودم كه اگر در صفين بودي در صف معاويه حضور مي يافتي يا در صف حضرت علي(ع) و او پاسخ داد كه در صف علي(ع)، ابرازداشتند: او در پاسخ به اين كه اگر علي (ع) دستور به كشتن معاويه را مي داد چه مي كردي؟ گفت مي كشتمش اما در عين حال حرفي نازكتر از گل به او نمي زدم و توهين نمي كردم.

اين مرجع تقليد با تأكيد بر این كه شيعه منطقي سخن مي گويد، اضافه كردند: ما مي گوئيم كه يكي از اين دو حرف، باطل است و نمي توان هر دو را جمع نمود.

حرف حق را می زنیم بدون اهانت کردن!

ايشان تأكيد كردند: البته اجازه اهانت و توهين نداريم و به مقدسات همه احترام مي گذاريم، اما حرف حق و منطقي خود را بيان مي كنيم.

این مرجع تقلید در خاتمه سخنان خود ابرازاميدواري كردند: طلاب علوم ديني به عنوان سربازان امام زمان(عج) و در ركاب ايشان، دنيا را به عدالت دعوت نمايند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم