۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی:خط انحراف را گوشزد کرده بودیم

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی:خط انحراف را گوشزد کرده بودیم
ما خط انحراف را گوشزد كرديم و گفتيم كه لازم نيست صبر كنيم تا آن‌ها خود را بيشتر نشان دهند؛ همان روز‌هاي سخت كه به احكام و دستورات مقدس شرع و قرآن توهين نمودند، بايد جلوي آن‌ها گرفته مي‌شد.
کد خبر: ۵۷۱۲

به گزارش خیمه مگ،نوكري و خدمتگزاري آستان مقدس آن امام عزيز را براي خود افتخار بدانیم و آن را با هيچ چيز ديگری عوض نكنيم؛ اگر رياست داشته باشيم، قدرت و جاه و علم داشته باشيم، اما آقا ما را به چاكري درگاهش قبول نفرمايد، خسارت زده دنيا و آخرت هستيم.

 حضرت آيت الله صافي در ديدار مدیر، اساتید و جمعی از طلاب مدرسه الحجة (عج) با توجه به وظايف طلاب و حوزه‌هاي علميه در عصر حاضر، اظهار داشتند: عصری ما در آن زندگي مي‌كنيم زماني بسيار حساس و عصر امتحان و تخليص مي‌باشد؛ همه بايد امتحان دهند؛ هر كسي كه خود را به نحوي منتسب به امام زمان ارواحنا فداه مي‌داند بايد از آزمون‌هاي بزرگ در اين زمان و فتنه‌هاي آخرالزمان سرافراز بيرون بيايد.

ايشان با تأكيد بر لزوم تطابق گفتار و كردار، ادامه دادند: بايد صف راستگويان از دروغگويان جدا شود؛ اين‌طور نيست كه اگر كسي ادعا كرد من منتظر امام زمان (عج) هستم ولي كارهاو رفتارش مخالف اسلام و دستورات شرع مقدس باشد امام زماني است؛ آنچه كه اهميت دارد عمل است نه گفتار.

*عده ای بر سر و سینه می زنند، اما...

معظم له افزودند: بعضي از مردم هستند كه هميشه به سر و سينه‌ي خود مي‌زنند و فرج آن حضرت را از خداوند درخواست مي‌كنند؛ اما در عمل فرسنگ‌ها با حضرت فاصله دارند.

این مرجع تقليد یادآور شدند: نوكري و خدمتگزاري آستان مقدس آن امام عزيز را براي خود افتخار بدانیم و آن را با هيچ چيز ديگری عوض نكنيم؛ اگر رياست داشته باشيم، قدرت و جاه و علم داشته باشيم، اما آقا ما را به چاكري درگاهش قبول نفرمايد، خسارت زده دنيا و آخرت هستيم.

ايشان، طلاب را به تلاش و كوشش بيشتر در فراگيري علوم اهل بيت (ع) فراخوانده و اظهار داشتند: طلاب بايد بدانند ما آمده‌ايم كه فقط به اسلام و امام زمان (عج) و اهل بيت عليهم‌السلام خدمت كنيم و براي رسيدن به اين هدف بزرگ بايد اندوخته‌هاي علمي و ديني خود را زياد كنيم و يك لحظه فرصت‌ را از دست ندهيم.

حضرت آيت الله صافي با اشاره به شبهه‌ها و سؤالات زياد مردم در عصر حاضر، تصریح کردند: عالِم ديني بايد جامعيت داشته باشد؛ در فقه، اصول، تفسير، تاريخ و شناخت دوست و دشمن و فرقه‌هاي ضاله، تبحّر و تخصّص داشته باشد.

*گوشه گیری و اعتزال امتیاز نیست

ايشان، وظايف و مسئوليت‌هاي عالمان ديني را خطير خوانده و افزودند: عالم ديني نبايد اعتزال و گوشه‌گيري و كنار گذاشتن مسئوليت‌ها را براي خود امتياز بداند. امام زمان عليه‌السلام مرجع، عالم و طلبه‌اي را مي‌خواهند كه با مردم باشد و در ميان مردم و از آن‌ها جدا نباشد و به وظيفه اصلي خود؛ يعني بيان احكام و امر به معروف و نهي از منكر بپردازد.

معظم له در توصيه‌هاي ديگري به طلاب یادآور شدند: به علمي كه بدست آورده‌ايد قانع نباشيد و هميشه و حتي تا هنگام مرگ در پي كسب علم و فضايل باشيد.

این مرجع تقليد با بيان اين كه اوضاع با سال‌هاي گذشته بسيار تفاوت كرده است و اين وظيفه امروز ما را خيلي سنگين كرده است اضافه کردند: هر روز از اطراف جهان سؤال مي‌آيد و درخواست راهنمائي و توصيه دارند؛ مردم به اسلام توجه پيدا كرده‌اند؛ ما بايد محاسن و زيبائي‌هاي كلام معصومين عليهم‌السلام را به جهان ارسال داريم تا دنياي تشنه‌ي معنويت به اين وسيله از فساد و تباهي و ضد اخلاق مصونيت پيدا كند.

* خط انحراف را گوشزد کردیم

ايشان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فتنه‌ها و مطالب انحرافي كه در جامعه مطرح مي‌شود، ابراز داشتند: ما خط انحراف را گوشزد كرديم و گفتيم كه لازم نيست صبر كنيم تا آن‌ها خود را بيشتر نشان دهند؛ همان روز‌هاي سخت كه به احكام و دستورات مقدس شرع و قرآن توهين نمودند، بايد جلوي آن‌ها گرفته مي‌شد.

حضرت آيت الله صافي با بيان اين كه «همه ما مسئوليم و بايد پيش خداوند متعال و امام زمان عليه‌السلام پاسخگو باشيم»، اظهار داشتند: من هميشه گفته‌ام و مي‌گويم مملكت ما صاحب دارد و صاحب اصلي آن، امام زمان عليه‌السلام است و ايشان بر همه‌ي كارها و گفته‌هاي ما مراقبت دارند.

معظم له ادامه دادند: اين مملكت كشور شهيدان و جانبازان و آزادگان سرافراز است. و آن‌چه آنان از ما مي‌خواهند، حاكميت اسلام و برپائي عدل در كل جامعه است. روحانيت و مردم شرافتمند ايران هرگز از خواسته‌هاي خود كه عزت و سربلندي مملكت و سرافرازي نظام مي‌باشد كوتاه نخواهد آمد.

*روحانیت غصه های امام زمان را کم کند

مرجع تقليد شيعيان جهان در پايان فرمودند: روحانيت و طلاب بايد سعي كنند كه غصّه‌هاي امام زمان (عج) را كم كنند و زمينه‌ي ظهور موفورالسرور آن حضرت را فراهم نمايند.

خاطرنشان می شود، در ابتداي اين ديدار حجة‌الاسلام و المسلمين طباطبائي مدير مدرسه الحجة(عج) گزارشي درباره برنامه آموزشي این مدرسه ارائه نمود.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم