۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳

مسئولان در رابطه با بدحجابی چه پاسخی به امام زمان‌(عج) می‌دهند؟

مسئولان در رابطه با بدحجابی چه پاسخی به امام زمان‌(عج) می‌دهند؟
ترویج فرهنگ برهنگی و درکنار هم نشستن دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه‌ها، منطق جمهوری اسلامی نیست؛ آیا مسئولین می‌توانند پاسخ‌گوی امام زمان (عج) باشند؟
کد خبر: ۵۷۳۶

به گزارش خیمه مگ، حضرت آیت الله علوی گرگانی، امروز در آیین افتتاح پایگاه خبری حجاب ایران، اظهار داشتند: بانوان رکن رکین و ملاک صلاح و فساد جامعه اسلامی محسوب می‌شوند، به طوری که اگر زنان یک اجتماح صالح باشند کل جامعه را به سوی سعادت سوق داده و اگر همین جامعه با یک عده زنان بی بندبار و فاسد روبه‌رو باشد، پایه های ارزشی آن روز به‌روز به سوی نابودی پیش خواهد رفت.

معظم له با اشاره به روایتی از امیرالمومنین (ع) تصریح کردند: یکی از مسائلی که دین مقدس اسلام و آیات قرآن به آن تاکید فروان داشته و دارند، توجه به حجاب اسلامی است، همچنان که امیرالمومنین علی بن ابیطالب‌(ع) در سفارشی به امام حسن (ع) می فرمایند: «یا بنی فان الشده الحجاب اولی من الشک و التردید»؛ در حجاب شدت عمل به خرج دهید؛ چرا که بهتر است از اینکه جامعه دچار شک و تردید شود.

ایشان ابراز داشتند: باید فرهنگ بانوان جامعه را طوری ارتقا بخشید که خودشان با احساس وظیفه، حجاب را حفظ کنند.

*مسئولین چه پاسخی دارند؟!

حضرت آیت الله، علوی گرگانی، با انتقاد شدید از وضع کنونی حجاب در دانشگاه‌ها، اظهار داشتند: اقداماتی که توسط گروه‌های دلسوز جامعه در مدارس ابتدایی و راهنمایی صورت می گیرد، در دانشگاه ها فرهنگ لخت و لخت را با کنار هم نشاندن دانشجویان ترویج ‌می‌دهند،آیا این منطق جمهوری اسلامی است؟ آیا می توانند پاسخگوی امام زمان‌(عج) باشند؟!

معظم له خاطر‌نشان ساختند: از این‌که کشوری مانند آلمان در بررسی افت تحصیلی دانشجویان و دانش آموزان به این نتیجه می رسد که برای بهبود وضع تحصیلی باید تفکیک جنسیتی صورت بگیرد، دل آدم می‌سوزد که چرا ما از این جهت باید عقب باشیم؟ چرا نمی خواهیم با در دست داشتن معارف غنی که در اختیار داریم پیشتاز باشیم؟

ایشان با بیان جمله ای از مرحوم فلسفی ، تصریح کردند: مرحوم فلسفی بار ها در منبر تاکید داشتند نباید دختر و پسر را در کنار هم قرار داد؛ چرا که این مسئله بستر گناه را برای آنان ایجاد می‌نماید.

ایشان در ادامه افزودند: در دین مبین اسلام تاکید فراوانی شده براین که دختران را قبل از بلوغ با حجاب و نماز و عفاف آشنا نمایید ، ولی متاسفانه برخی از خانوده‌ها به این نکته توجه نمی کنند و با آوردن دختران نیمه لخت به صحنه اجتماع و با توجیه غیر عقلانی، نه تنها خدمتی به فرزند خود نمی کنند، بلکه مقدمات آتش جهنم را در جامعه فراهم می‌نمایند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی تصریح کردند: آموزش حجاب توسط خانواده‌ها واجب است و با این کار قدمی در احیای ارزشهای اسلامی برداشته می‌شود.

* بدحجابی جامعه را نابود می‌کند

معظم له با بیان این که رشد بی‌حجابی و فساد جامعه را نابود می‌کند، تصریح کردند: جامعه اسلامی ما که بر محوریت ولایت فقیه بنیان گذاری شده است، حیا و حفظ حجاب یکی از واجبات مسلم آن محسوب می‌شود.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم