۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹

عضو خبرگان رهبری: اختلاط جنسیتی در دانشگاه‌ها تفکری استعماری است

عضو خبرگان رهبری: اختلاط جنسیتی در دانشگاه‌ها تفکری استعماری است
اختلاط جنسیتی در دانشگاه‌ها تفکری استعماری است که متاسفانه در سراسر دنیا و حتی کشور ایران گسترش یافته است؛ برای مقابله با این تفکر مسائل سیاسی را باید کنار گذاشت.
کد خبر: ۵۷۴۳

به گزارش خیمه مگ، آیت الله ممدوحی، در گفت وگویی، با اشاره به ضرورت تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها نظر رییس جمهوری درباره سطحی و غیرعالمانه بودن این حرکت را نادرست دانست و اظهارداشت: سطحی و غیرعالمانه دانستن تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها هیچ گاه درست نیست و ابداً غلط است.

وی یکی از عوامل مهم رکود علمی دانشگاه‌ها در سراسر دنیا را اختلاط جنسیتی معرفی کرد و افزود: اختلاط جنسیتی در دانشگاه‌ها در داخل یا خارج از کشور، عامل اصلی حواس پرتی دانشجویان است که اگر این مسئله وجود نداشت، پتانسیل دانشگاه‌ها بالاتر از وضعیت کنونی بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: اگر مسائل سیاسی را کنار بگذارید و از زنان و دخترانی که در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند سوال کنید، خودشان اذعان دارند اگر کلاس‌هایشان جدا باشد راحت‌تر هستند و ثمرات بهتری دارد.

* تفکیک جنسیتی مورد استقبال ژاپن

وی تاکید کرد: این مسئله اختصاص به ایران ندارد و بانوان برخی از کشورهای غربی و شرقی دنیا تقاضا دارند که در ادارات، بخش بانوان از برادران تفکیک شود، حتی به تازگی در ژاپن طرح تفکیک جایگاه بانوان در اتوبوس‌ها مطرح شده و مورد استقبال عمومی قرار گرفته است.

آیت الله ممدوحی تصریح کرد: این مسائل در گوشه و کنار جهان نشان می‌دهد، فطرت انسان ایجاب می‌کند که مرد و زن در بخش‌های مختلف مراودات اجتماعی از هم جدا باشند و اساساً اختلاط جنسیتی در مراودات اجتماعی نوعی مزاحمت را برای هر دو طرف به وجود می‌آورد که اجتناب ناپذیر است.

* شیطنت‌ها برای منحرف کردن تفکیک جنسیت مؤثر نخواهد بود

وی برخی شیطنت‌ها برای منحرف کردن و به حاشیه راندن این مسئله را غیر موثر دانست و بیان داشت: باید با تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها از شهوترانی معدود افرادی که دوست دارند از این فضا، سوء استفاده کنند جلوگیری کرد.

این عضو خبرگان رهبری با اشاره به سابقه 13 ساله تدریس خود در دانشگاه‌های مختلف کشور اظهارداشت: در گذشته برخی دانشگاه‌های کشور مسئله تفکیک جنسیتی را اجرا کرده و امروز دانشگاه قم نیز آن را اجرا می‌کند و به هیچ مشکلی برخورد نکرده است.

آیت الله ممدوحی با اشاره به برخی آیات قرآن کریم درباره ضرورت حفظ حجاب زنان گفت: مجلس و دولت باید به آیات قرآن کریم عمل کنند، قرآن کریم درباره زنان می‌فرماید: «آن‌ها باید در جلباب خودشان قرار بگیرند»، جلباب یعنی پوشش سرتاسری که برای زنان واجب است، همچنین در جای دیگر می‌فرماید «چشمانتان را از زنان نامحرم بپوشانید»، این آیات با اختلاط زن و مرد مغایرت دارد.

* مسئولین به دستورات قرآن عمل کنند

وی در پایان خاطرنشان کرد: توصیه به مسئولین کشور این است که به قرآن عمل کنند، قرآن کریم در آیات مختلف بر ضرورت تفکیک جنسیتی تاکید کرده است، آنجا که می‌فرماید:«فَاسْأَلُوهُنَّ مِنْ وَرَاءِ حِجَابٍ» اگر می‌خواهید با زنان غریبه صحبت کنید، از پشت پرده سخن بگویید، یعنی میان مرد و زن اجنبی در مراودات اجتماعی باید حجابی وجود داشته باشد که این حجاب با اختلاط دانشگاه مغایر است

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم