۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹

حوزویان براي نشر معارف اسلامي در دنيا بسيج شوند

حوزویان براي نشر معارف اسلامي در دنيا بسيج شوند
حوزه‌هاي علميه و روحانيت در دنياي کنوني بايد با بهره‌گيري از تمام امکانات، پيام حيات‌بخش اسلام را به دنيا و جهانيان برسانند
کد خبر: ۵۷۴۶

به گزارش خیمه مگ،حضرت آيت الله صافي گلپایگانی روز گذشته در دیدارهای جداگانه‌ای با معاون بين الملل و سرپرست معاونت آمار و بررسی حوزه‌های علمیه و جمعي از اساتيد حوزه علميه قم، تبليغ دين و معارف نوراني اهل بيت (عليهم السلام) در ديگر کشورها به خصوص کشورهاي اسلامي را مورد تأکيد قرار داده و گفتند: امروز امام زمان (عج) از ما انتظاردارند و بايد براي انجام وظيفه الهي و اسلامي خود با تمام توان فعاليت و تلاش کنيم .

ایشان ادامه دادند: باید همه‌ نيروهاي حوزوي بايد بسيج شوند تا بتوانيم انديشه‌هاي پاک و زلال مکتب اهل بيت (عليهم السلام) را به مردمي که تشنه حقيقت و معنويت و اخلاقيات هستند برسانيم.

*با رفع نقاط ضعف در تقويت و گسترش معارف اهل بیت تلاش کنيم

معظم له با تأکيد بر برنامه‌ريزي و برای نشر معارف اهل بيت (ع) در دنيا، اظهار داشتند: اين که انسان ابتدا نقاط ضعف را شناسايي کند، يک گام براي کسب موفقيت است، امروز بايد با سفر به کشورهاي مختلف اوضاع جهان را مورد بررسي قرار داده و با رفع نقاط ضعف، در تقويت و گسترش معارف اهل بيت (ع) تلاش کنيم.

حضرت آيت الله صافي گلپایگانی با اشاره به رويکرد و گرايش مردم دنيا به علوم و معارف اهل بيت (ع) افزودند: اگر تبليغ معارف اهل بيت (ع) در سراسر دنيا با جديت دنبال شود برکات و آثار بسياري به همراه خواهد داشت؛ البته در اين کار خلوص نيت بسيار مهم است و بايد کار خود را براي کسب رضاي پروردگار و امام زمان (عج) و همچنين با هدف نشر معارف اهل بيت (ع) انجام شود.

معظم له، سفرهاي علمي اساتيد حوزه به کشورهاي مختلف جهان را اقدامي ارزشمند دانسته و بيان داشتند: بزرگان و علماي دين اسلام از قديم با کمترين امکانات براي تبيين و ترويج مباني ديني مسافرت‌هاي طاقت‌فرسايي را داشتند و اسلام را تا دورترين نقاط دنيا گسترش داده‌اند.

ايشان با توجه به امکانات و وسايل متنوعي که امروزه براي مسافرت و ارتباطات جهاني وجود دارد، ابرازداشتند: امروز انتظاراتي که از حوزه و علما و فضلاي آن بسيار زياد است و ما بايد با تمام توان فعاليت کنيم؛ در غير اين صورت در پيشگاه خداوند مسئول هستيم.

*بستر تبليغ اسلام و قرآن فراهم است

این مرجع تقليد تصريح کردند: اگر ما نتوانيم به کشورهاي مختلف مسافرت کنيم و رسالت خود را انجام دهيم، ديگران کار خود را انجام خواهند داد که اين مساله خسارات معنوي بسياري را به همراه خواهد داشت.

معظم له با تأکيد بر لزوم بهره‌گيري از تمامي امکانات و تجهيزات علمي روز دنيا، خاطر نشان کردند : خوشبختانه امروز زمينه و بسترهاي تبليغ پيام‌هاي اسلام و قرآن فراهم شده و اين مساله فرصتي گرانبها را در اختيار ما قرار داده است و با توجه به عطش جهاني به کسب معنويت و معارف ناب اسلامي، بايد رسالت خود را به نحو احسن انجام دهيم.

*ضرورت تربیت ملبغ به زبان‌های مختلف

ايشان با تاکيد بر ضرورت تربيت طلاب و روحانيون فاضل و مسلط به زبان‌هاي مختلف جهان جهت تبليغ مباني اسلامي، اظهار داشتند: حوزه بايد فضلايي را براي نشر معارف اهل بيت عليهم السلام تربيت کند که مسلط به زبان‌هاي مختلف باشند و بتوانند معارف ناب اسلامي و ديني را به زبان‌هاي مختلف تبيين و ترويج کنند.

حضرت آيت الله صافي گلپایگانی تصريح کردند: امروز تشيع و اسلام در جهان رو به پيشرفت است؛ چراکه تعاليم اسلامي غني و همه جانبه است و اگر اين مباني درست عرضه و تبيين شود مورد قبول و پذيرش جهانيان واقع خواهد شد.

ايشان با توجه به خيزش و بيداري اسلامي منطقه و به خصوص مصر، افزودند: مسلمانان مصر به اهل بيت (ع) بسيار علاقه مند هستند و آثار ائمه (ع) در آنجا مورد توجه و اقبال بسيار مردم مصر مي‌باشد.

معظم له با توجه به مرقد مطهر رأس الحسين و حضرت زينب (س) و حضرت سيده نفيسه (ع) اظهار داشتند: اشتياق مردم مصر به اين مراقد مطهر و اماکن مذهبي آنقدر زياد است که مردم براي ولادت با سعادت حضرت امام حسين عليه السلام ده روز در آنجا جشن و سرور برپا مي‌کنند و عرض حاجت و ادب به پيشگاه اين بزرگواران مي‌برند.

*اهمیت حضور فرهنگی در مصر

ايشان افزودند: عدم حضور جمهوري اسلامي در کشور مصر در اين چند سال گذشته، براي ما خسارت بود و ما بايد مطالب ديني را بر ساير مطالب مقدم بداريم و حضور علمي و مذهبي و فرهنگي خود را در کشور مصر و ديگر کشورهاي اسلامي بيشتر کنيم.

معظم له همچنین در ديدار جمعی از اساتيد حوزه، گفتند: در نظام اسلامي هيچ کسي نمي‌تواند حکمي بر خلاف اسلام صادر کند و اگر مسئولي بر خلاف قرآن و دستورات شرع مقدس حکم نمايد هيچ مقامي نبايد حکم خلاف شرع وي را بپذيرد.

ايشان با توجه به روايت «لاطاعة لمخلوق في مخالفة الخالق؛ براي رضايت مخلوق نبايد غضب پروردگار را جلب نمود» افزودند: اطاعت مخلوق در حالي که مخالفت با پروردگار ‌باشد، جائز نيست.

معظم له تأکيد کردند: اميد است که دستورات شرع مقدس اسلام مو به مو در اين مملکت اسلامي که ضامن عزت و استقلال و امنيت مي‌باشد اجرا شود.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم