۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹

دستگاه‌هاي نظارتي با شجاعت و بدون ملاحظه عمل کنند

دستگاه‌هاي نظارتي با شجاعت و بدون ملاحظه عمل کنند
نظارت ديوان محاسبات و ساير نهادهاي نظارتي بايد قوي باشد و وظايف و ماموريت‌هاي خود را با قدرت و شجاعت و بدون ملاحظه انجام دهند.
کد خبر: ۵۷۴۹

به گزارش خیمه مگ،حضرت آيت الله صافي گلپايگاني، عصر سه شنبه در دیدارمدير کل ديوان محاسبات استان قم ضمن تبريک اعياد شعبانيه، ديوان محاسبات را يکي از نهادهاي مهم نظارتي در کشور دانسته و با بيان اين که براي نظارت بر دخل و خرج مملکت بايد مرکزي مستقل باشد تا نظارت لازم را انجام دهد،فتند: فعاليت این مرکز بسيار مهم است و تصديق و عدم تصديق اين که دخل و خرج‌ها در جاي خود هزينه شده باشد، مسؤوليتی بسيار بزرگي است؛ ببابراین نهادهايي که متصدي اين کار هستند از اين جهت کارشان حساس و ظريف است.

*مسامحه و سهل‌انگاري صورت نگيرد

معظم له با اشاره به وظايف ديوان محاسبات افزودند: براي ايفاي اين مسؤوليت سنگين و حساس نبايد مسامحه و سهل‌انگاري صورت گيرد؛ بلکه بايستي در ارائه گزارش‌ها حساسيت لازم وجود داشته باشد.

این مرجع تقلید ادامه دادند: ديوان محاسبات نبايد در اين مساله کوتاهي کند و اگر احياناً خلافي مشاهده کرد، بايد آن را گزارش کند و بدون ترس و با شجاعت کار خود را انجام دهد.

حضرت آيت الله صافي گلپايگاني در تبيين بعد نظارتي ديوان محاسبات اظهار داشتند: بعد نظارتي ديوان و ساير نهادهاي نظارتي بسيار تاثيرگذار است و بايد نشان ‌دهد که همه چيز در جاي خود هزينه شده است.

*انتقاد ازهزينه‌هاي هنگفت دربرگزاری همایش ها

ايشان با انتقاد از صرف هزينه‌هاي هنگفت براي همايش‌هايي که خروجي چنداني ندارد، ابرازداشتند: ديوان محاسبات بايد به اين امور رسيدگي کند و بر اسراف و تبذيرهايي که براي اين‌گونه مراسم‌ و همايش‌ها مي‌شود، نظارت لازم را داشته باشد.

این مرجع تقليد با بيان توصيه‌هايي به مسؤولان ديوان محاسبات تأکيد کردند: کار شما بايد بر اساس صحت عمل، امانت و صداقت باشد، در اين صورت جلوي مفاسد و انحرافات نيز گرفته و اعتماد مردم بيشتر مي‌شود.

معظم له افزودند: فعاليت اين‌گونه نهادها براي اين است که مملکت بر بناي صحيح استوار باشد و در اين راستا هر نهادي وظيفه خاصی را دارد و بايد به وظيفه خود عمل کند؛ در غير اين صورت امور جامعه مختل مي‌شود.

ايشان ادامه دادند: نهادهاي نظارتي ازجمله ديوان محاسبات هرکجا انحراف و تخلفي اتفاق مي‌افتد، بايد بيان و گزارش کنند. اگر در تخلفات به واسطه‌ي ملاحظه‌ افراد و نهادها چشم‌پوشي کنند،‌ مرتکب گناه و خود آنها هم ضامن هستند.

حضرت آيت الله صافي گلپايگاني تصريح کردند: تقويت دستگاه‌هاي نظارتي در کشور بسيار اثرگذار و امري لازم است که به جلوگيري از بروز بسياري از مشکلات مي‌انجامد و اجازه نمي‌دهد هر کسي هر طور که دلش خواست بيت المال را هزينه کند.

معظم له خطاب به مسؤولان ديوان محاسبات استان قم تاکيد کردند: اميدوارم مراقب باشيد مسؤوليتي که عهده‌دار شده‌ايد را به نحو احسن انجام دهيد و در راستاي اعتلاي نظام اسلامي بکوشيد.

*نهادهاي نظارتي با شجاعت عمل کنند

معظم له تصریح کردند: نظارت ديوان محاسبات و ساير نهادهاي نظارتي بايد قوي باشد و وظايف و ماموريت‌هاي خود را با قدرت و شجاعت انجام دهند.

ايشان با تاکيد بر اين که جامعه در امور اقتصادي بايد ميانه‌رو باشد و از اسراف و تبذير به شدت اجتناب کند، گفتند: بسياري از مشکلات به اين دليل است که اقتصاد اسلامي رعايت نمي‌شود و قناعت و صرفه‌جويي مورد توجه قرار نمي‌گيرد.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم