۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی: هویت اسلامی و قرآنی افتخار ماست

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی: هویت اسلامی و قرآنی افتخار ماست
افتخار ما این است که هویتمان اسلام، قرآن و احکام الهی است و هرچه این‌ امر در جامعه پررنگ‌‌تر باشد، به هویت واقعی خود بیشتر نزدیک می‌شویم.
کد خبر: ۵۷۵۱

به گزارش خیمه مگ، معظم‌له ظهر امروز در دیدار جمعی از کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اجرای قوانین الهی در جامعه را هویت مسلمانان دانسته و اظهار داشتند: افتخار ما این است که هویتمان اسلام،‌ قرآن و احکام الهی درجامعه است و باید تلاش کنیم آنها را در جامعه حفظ کنیم.

ایشان، قرار گرفتن در مسیر الهی را موجب آراستگی جامعه عنوان کرده و ادامه دادند: در نظام اسلامی باید ارزش‌های دینی چون حجاب،‌تعالیم قرآنی جاری باشد و نباید شاهد هرج و مرج باشیم.

* موقعیت نیروهای مسلح در حفظ هویت اسلامی

معظم‌له با اشاره به این که سپاه و نیروهای مسلح تا کنون توانسته‌‌‌اند در حفظ هویت اسلامی موفق باشند، گفتند: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تا امروز خود را در این مسیر حفظ کرده و با ایثار و فداکاری، مقاصدو برنامه‌های اسلام و انقلاب را محقق ساخته‌اند.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با بیان این که برنامه‌ها و مواضع، موجب عظمت و اعتلای جمهوری اسلامی و دلگرمی همه نسبت به اسلام و انقلاب است، خاطرنشان کردند:‌‌ انسان هرچه بیشتر مظاهر و فعالیت‌های صورت گرفته در راستای تقویت نظام را مشاهده می‌کند،‌ نسبت به آینده امید‌‌وار تر می‌شود.

این مرجع تقلید با ابراز امیدواری از تحقق برنامه‌ها و اهداف انقلاب اسلامی تصریح کردند: نهاد‌های مختلف به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید هم از جهت اسلامی و ولایی و هم از نظر وظایفی که قانون اساسی بر عهده آنها قرار داده است،‌ تلاش کنند تا نظام اسلامی پیشرفت کند.

* سپاه؛ سدی در برابر دشمنان

ایشان، وجود سپاه را مایه ایجاد رعب در دل دشمنان دانسته و گفتند: سپاه پاسداران و سایر نیروهای مسلح مانند سدی در برابر حرکت دشمنان می‌باشند.

معظم‌له ادامه دادند: نیروهای انتظامی، ارتش و سپاه، حفاظت از اسلام را برای خود عبادت و وظیفه می‌دانند که امید است برکات و کمک‌های الهی آنها را در این عرصه یاری رساند.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی خلوص نیت را ضرورتی در انجام کارها برشمرد و تصریح کردند: هرچه خلوص نیت بیشتر باشد، می‌توانیم در تحقق اهداف و برنامه‌های اسلام و انقلاب موفق تر باشیم.

* امام حسین(ع)، احیاء کننده اسلام ناب

ایشان همچنین در ادامه با اشاره به میلاد حضرت ابا عبد‌الله(ع)، امام سجاد‌(ع) و قمر بنی‌هاشم، فداکاری و ایثار سید‌الشهدا(ع) را احیا کننده اسلام معرفی کرده و بیان داشتند:‌ اگر فداکاری و از خودگذشتگی امام حسین(ع) و یارانشان نبود، اسلام از بین می‌رفت و اگر هم می‌ماند، اسلام یزیدی در جامعه رواج می‌یافت.

ایشان ادامه دادند:‌ اسلام به وسیله حضرت محمد مصطفی(ص) ظهور کرد و به واسطه فداکاری‌ و شهادت حضرت سید‌الشهدا(ع) احیا و باقی ماند.

معظم‌له پیام‌های قیام امام حسین(ع) را درسی برای همگان دانسته و گفتند: این که حضرت آن همه مصاحب را برای حفظ دین خدا تحمل کردند، به ما نشان می‌دهد که اسلام ارزش بسیار بالایی دارد؛ از این رو باید تمام تلاش خود را حتی با فداکاری و شهادت، برای حفظ آن داشته باشیم.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در پایان با اشاره به ضرورت حفظ توحید، نبوت و امامت، خاطرنشان کردند: لا اله الا الله،‌ محمد رسول‌الله و علی ولی الله ارزشمند‌تر از آسمان‌ها و زمین و هرآنچه در آن است، می باشد؛‌ از این رو باید آن را گرامی بداریم و در حفظ آن کوتاهی نکنیم.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم