۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹

هویت سپاه به ولایی بودن آن است

هویت سپاه به ولایی بودن آن است
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) سپاه را حافظ ارزش‌های انقلاب دانسته و گفتند: آنچه به سپاه هویت می‌بخشد، ولایی بودن آن است.
کد خبر: ۵۷۵۲

به گزارش خیمه مگ،آیت‌الله مصباح یزدی، امروز در دیدار جمعی از فرماندهان و نیروهای سپاه علی‌بن ابیطالب(ع) قم ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت اباعبد‌الله الحسین(ع) و روز پاسدار با بیان این که نعمت‌های خداوند برای رسیدن به انسان‌ها،‌ نیازمند واسطه‌هایی است، اظهار داشتند: خداوند برای این که فیوضات مادی و معنوی خود را به ما برساند، از واسطه‌هااستفاده می‌کند.

ایشان با بیان این که برخی واسطه‌ها سبب فیوضات مادی و برخی نیز معنوی هستند، اظهار داشتند: اگر انسان واسطه خیر خداوند در عرصه مادی باشد، بسیار ارزشمند است، ولی ارزشمند‌تر از آن، واسطه خیرات و نعمت‌های معنوی بودن است.

*امام خمینی (ره)؛ واسطه فیوضات معنوی

ایشان با بیان این که ارزش و آثار واسطه بودن خیرات معنوی، همیشگی و ماندگار است، حضرت امام خمینی(ره) را واسطه‌ای برای فیوضات معنوی معرفی و تصریح کردند: امام (ره) واسطه خیرات معنوی و مادی برای مردم ایران و دیگر کشورهای جهان شدند و توانستند انقلاب اسلامی را به نتیجه برسانند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام (ره) را از دیگر نعمت‌های الهی معرفی کرده و گفتند: این نهاد که خود واسطه ایجاد منافع مادی و معنوی جامعه است،‌ با تدبیر و دوراندیشی امام (ره) راه‌اندازی شد.

عضو خبرگان رهبری ادامه دادند: در نظام اسلامی، نهاد‌ها و دستگاه‌های فراوانی هستند که در عرصه‌های مختلف در حال خدمت‌رسانی می‌باشند، ولی سپاه با هدف خدمت‌رسانی در همه عرصه‌ها برای حفظ نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی پایه‌گذاری شد.

ایشان در ادامه با اشاره به این که نیروهای انتظامی و ارتش نیز نهاد‌های ارزشمند و با افتخاری هستند، اظهار داشتند: جایگاه و وظایف نهاد‌هایی چون ارتش و نیروی انتظامی تعریف شده است و هر کدام در عرصه‌‌خاصی عهده‌دار حفظ امنیت هستند، ولی سپاه عهده‌دار حراست از تمامی ارزش‌های انقلاب است‌ و هرجا که نیاز باشد،‌ حضور می‌یابد.

ایشان، ولایی بودن را دیگر ویژگی سپاه برشمرده و گفتند:‌ سپاه با روح و دل مردم کار می‌کند و کارهایی که انجام می‌دهد به خاطر تعهد ایمانی است که در ذات این نهاد قرار دارد.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر این که قوام سپاه به ولایت‌پذیری است، خاطرنشان کردند: نهاد‌های فراوانی درکشور هستند که خدمات ارزشمندی در راستی حفظ نظام اسلامی انجام می‌دهند، ولی برنامه‌های هیچ کدام از آنها به شرط ولایت نیست.

*سپاهیان قدردان نعمت خدمت در سپاه باشند

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان این که سپاهیان باید قدردان این نعمت الهی باشند، اظهار کردند: هرچه نعمت و خیرات بیشتری در اختیار انسان باشد، انسان نسبت به آن وظیفه سنگین‌تری دارد، از این رو پاسداران باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشند که در چنین نهادی مشغول خدمت هستند.

ایشان در تبیین راه های بهتر انجام دادن وظایف در این عرصه، تصریح کردند: انسان برای این که بتواند به وظایف خود که خداوند بر عهده او قرار داده است، عمل کند، باید زمینه دانش و علم خود را در علوم دینی تقویت نمایند و با این آگاهی بصیرت خود و دیگران را نیز تقویت نمایند.

عضو خبرگان رهبری، خودسازی را از دیگر نیازها برای انجام وظیفه دینی دانسته و ابراز داشتند: انسان اگر علم و بصیرت داشته باشد، ولی خودسازی نداشته باشد، نمی‌تواند در انجام وظیفه موفق شود. گاهی انسان‌ها نسبت به مسائل آگاهی دارند و خوب و بد را می‌فهمند، ولی به دلیل عدم تهذیب نفس، در برابر خواسته های شیطان زانو می‌زنند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم