۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹

هدف بعثت رسیدن انسان‌ها به درجات کمال و رشد بود

هدف بعثت رسیدن انسان‌ها به درجات کمال و رشد بود
حضرت آیت‌الله سبحانی در پیامی به همایش «یاسین در آینه معرفت» بیان داشته‌اند، پیامبر اسلام رساندن انسان‌ها به عالی‌ترین درجات کمال و رشد را هدف بعثت خود بیان کرده‌اند.
کد خبر: ۵۷۵۸

به گزارش خیمه مگ، متن کامل این پیام به شرح ذیل است.

بسم الله الرحمن‌الرحیم

يس، وَالْقُرْآَنِ الْحَكِيمِ، إِنَّكَ لَمِنَ الْمُرْسَلِينَ

قرآن کریم از آغاز نزول همواره در جوامع بشری منشا نور و منبع اخلاق و معنویت بوده است و در هر زمان انبوهی از مردان و زنان را از مر احل آغازین تا عالی‌ترین مقام قرب الی‌الله پرورده است.

پیامبران الهی نیز عالی‌ترین و والاترین هدف خود را تحقق معنویت و اخلاق در عرصه وجود و زندگی انسان اعلام داشته‌اند و تبلیغ معارف الهی و تعلیم حقایق معنوی را سرلوحه وظایف خود قرار داده‌اند و در راه رساندن انسان به قله‌های سعادت و قرب الهی تمام توان و کوشش را به کار گرفته‌اند و همه گونه رنج و زحمت را متحمل شده‌اند.

رسول خدا‌(ص) نیز رساندن انسان‌ها به عالی‌ترین درجات کمال و رشد را هدف بعثت خود می‌داند و قرآن کریم معجزه جاودانه پیامبر‌(ص) است که راه سعادت دنیوی و اخروی را به انسان‌ها نشان می‌دهد و در همه عرصه‌ها و نسل‌ها همچون خورشیدی است پرتو افکن که همگان از آن بهره‌مند می‌شوند.

پیامبر‌اکرم‌(ص) و ائمه‌اطهار‌(ع) سوره مبارکه یاسین را قلب قرآن اعلام کرده‌اند و منزلت قلب در میان اعضا و جوارح برای همگان آشکار است با این که ما از هیچ یک از اعضا و جوارح بی‌نیاز نیستیم و هر یک از آنها نعمت بزرگ و کارکرد مخصوص به خود را دارد، اما بیشترین نیاز انسان در زندگی به قلب است با این نگاه همه قرآن نور، برکت، رحمت و هدایت است، اما یاسین رحمتی برتر و نوری افروزنده‌تر دارد که می‌باید از پرتو آن بهره‌مند گردید.

با توجه به این نکته که یاسین قلب قرآن است، انسان به این حقیقت پی می‌برد که سوره یاسین از مقام و موقعیتی ویژه و مرتبه‌ای بس متعالی برخوردار است که اگر آدمی بتواند با آن آشنا و انس گیرد فوائد و نتایج دنیوی و اخروی فراوانی را از آن خود خواهد ساخت، زیرا یاسین در بردارنده آثار اعجاب‌انگیزی است که بن‌بست‌های زندگی را مرتفع می‌سازد و درهای بسته را می گشاید و حلال مشکلات و یار و یاور همیشگی انسان در همه حال می‌باشد.

و نیز پیامبر اکرم‌(ص) درباره یاسین فرمودند: « لَوَدِدْتُ أَنَّها فی قلبِ کلِّ إنسانٍ مِنْ أُمَّتی» به خدا، دوست داشتم این سوره در قلب هر یک از افراد امت من جای گیرد از این سخن پیامبر‌(ص) مطالب و نکاتی ارزشمند می‌آموزیم.

  • پیامبر‌(ص) آرزومند است تا همه مسلمانان از پیر و جوان زن و مرد با سوره مبارکه یاسین انس گرفته و آشنا شوند، و روزی برسد که خواندن سوره یاسین جز ارزش‌های همگانی و فرهنگ عمومی جامعه باشد که در هر صبح‌گاه هر یک از افراد امت پیامبر‌(ص) یاسین یخواند و با قلبی مالامال از حقایق والا این سوره کار روزانه خود را آغاز کند.
  • آثار شگفت‌ یاسین آن چنان است که هر یک از افراد امت پیامبر‌(ص) می‌تواند از آن بهره‌‌مند شود و لذا پیامبر‌(ص) آرزومند است که در قلب آنان قرار گیرد، زیرا آثار دنیایی و آخرتی سوره یاسین اختصاص به منظر خاصی ندارد یاسین می‌تواند با قرائت سوره یاسین به سرچشمه شگفتی‌ها دست یابد و در افق بی‌کران حقایق آن قرار گیرد و در پرتو آن بر مشکلات و سختی‌های دنیا فائق آید و سعادت ابدی را نصیب خود سازد.
  • پیامبر‌ اسلام‌(ص)، پیامبر رحمت و مهربانی است که آن چه از زیبایی‌ها و حقایق سوره یاسین در یافته است آرزوی قلبی دارد که ای کاش آنها به تک‌تک افراد امتش برسد تا آنها نیز از این دریای بیکران لذت ببرند و این از نعمت ابدی بهره‌مند گردند.

امید است که برگزار همایش «یاسین در آینه معرفت» گامی باشد در راه شناخت و آشنایی با حقایق و فضایل سوره مبارکه یاسین و حرکتی باشد در جهت پخش انوار قرآن کریم در قلب مسلمانان دنیا تا ان‌شاالله روزی برسد که این آرزوی پیامبر محقق شود و همه مسلمانان به خواندن سوره یاسین و درک و مفاهیم بلند آن، به بارگاه قرب الهی راه یابند و از برکات این سوره شریفه بهره‌مند گردند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم