۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹

غیبت غیرموجه نمایندگان در جلسات مجلس اشکال شرعی دارد

غیبت غیرموجه نمایندگان در جلسات مجلس اشکال شرعی دارد
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي وظيفه دارند در همه جلسات مجلس شرکت منظّم و فعّال داشته باشند و تعطيلي غير موجّه نمايندگان، علاوه بر اينکه متناسب با شئونات نمايندگي نيست، اشکال شرعي دارد.
کد خبر: ۵۷۵۹

به گزارش  خیمه مگ،آيت‌الله العظمي مظاهري در ديدار رییس مجلس شورای اسلامی با معظم‌له با يادآوري جمله تاريخي حضرت امام خميني«ره» که فرمودند: «مجلس در رأس امور است» به نقش بسيار مهمّ مجلس شوراي اسلامي در تعيين سرنوشت مردم و کشور اشاره کرده و افزودند:

فرمايش حضرت امام خميني«ره» مبني بر در رأس امور بودن مجلس، يک بيان عقلي و منطقي است و هميشه جاري است و هر کسي خلاف آن عمل کند، بر خلاف مصالح مردم و کشور عمل کرده و از اين‌رو گناه بزرگي مرتکب شده است.

ايشان در اين زمينه تأکيد کردند: هيأت رئيسه و شخص رياست محترم مجلس شوراي اسلامي وظيفه دارند در قبال کساني که در داخل يا خارج مجلس، به شخصيّت و جايگاه مجلس ضربه مي‌زنند يا قصد تضعيف مجلس يا شکستن ابهّت آن را دارند، برخورد مناسب و موضع قاطع داشته باشند.

حضرت آيت‌الله مظاهري اختلاف و چند دستگي را مانعي بزرگ براي اهداف متعالي مجلس شوراي اسلامي دانسته و تصريح کردند: نمايندگان مجلس بايد به صورت يکپارچه در جهت رفع مشکلات مردم تلاش کنند و چنانچه در مواردي نيز اختلاف سليقه دارند، تفاوت در سليقه نبايد منجر به اختلاف شود و مهم‌تر آنکه نبايد اختلاف خود را در صحن علني مجلس، ابراز نمايند.

آيت‌الله العظمي مظاهري با اشاره به پخش مستقيم مذاکرات مجلس توسط صدا و سيما و اطلاع فوري دشمنان از وجود شکاف و اختلاف بين نمايندگان، اظهار داشتند: گاهي اوقات اختلاف بين نمايندگان موجب مي‌شود افرادي معمولي به هيأت رئيسه مجلس اهانت کنند و علاوه بر دخالت در ادارۀ مجلس، از موضع مافوق هيأت رئيسه به ساير نمايندگان و حتي به مسئولان مجلس، امر و نهي نمايند. اين موضوع مطابق با شأن مجلس شوراي اسلامي نيست و بايد از آن پرهیز گردد

حضرت آيت‌الله مظاهري در ادامه بيانات خود، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي را از افراط و تفريط در برخورد با مسئولان اجرايي کشور برحذر داشته و خاطرنشان کردند:گاهي نمايندگان مجلس هنگام حضور مسئولان اجرايي کشور، رفتارهاي افراطي دارند و گاهي نيز در اين خصوص دچار تفريط مي‌شوند، ولي بايد بدانند که افراط و تفريط هر دو مذموم است و در شأن مجلس شوراي اسلامي نيست.

حضرت آيت‌الله مظاهري در ادامه سخنان خود ضمن تأکيد بر ضرورت تلاش گسترده و بيش از پيش نمايندگان مجلس شوراي اسلامي براي بهبود اوضاع اقتصادي و وضعيّت معيشتي مردم، تصريح کردند:نمايندگان مجلس شوراي اسلامي وظيفه دارند در همۀ جلسات مجلس شرکت منظّم و فعّال داشته باشند و تعطيلي غير موجّه نمايندگان، علاوه بر اينکه متناسب با شئونات نمايندگي نيست، اشکال شرعي دارد.

حضرت آيت‌الله مظاهري در پايان با قدرداني از تدبير و نحوه مديريت رئيس مجلس شوراي اسلامي خطاب به آقاي دکتر لاريجاني تأکيد کردند:شما با تدبير و تسلّط بر اعصاب و بدون اينکه به کسي جسارت و تعريض شود، جلسات مجلس را به خوبي اداره مي‌کنيد و در چند سال گذشته به خوبي نشان داديد که بحمدالله شايستگي و لياقت رياست مجلس را داريد.

در ابتداي اين ديدار آقاي دکتر لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي با ابراز خرسندي از ديدار با حضرت آيت‌الله مظاهري طي سخناني با تبيين اهمّ برنامه‌ها و اقدامات مجلس شوراي اسلامي در سال جاري، توجّه جدّي به بودجه با جهت‌گيري واقعي‌تر شدن امور مهمّ، حمايت از بخش‌هاي درمان، کشاورزي، صنعت و توليد، حمل و نقل عمومي و مترو، همچنين طرح‌هايي براي تسهيل سرمايه‌گذاري، اصلاح قانون تجارت به عنوان يک قانون مادر، بررسي موضوع واردات و اشکالات آن، را از جمله برنامه‌هاي در دست رسيدگي در مجلس شوراي اسلامي برشمرد

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم