۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰

خواهران طلبه الگوی ورزشی بانوان باشند

خواهران طلبه الگوی ورزشی بانوان باشند
معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی گفت: بانوان طلبه باید با حضور در عرصه ورزش پایه‌گذار الگوی اسلامی در ورزش بانوان مسلمان باشند.
کد خبر: ۵۷۹۵

به‌گزارش خیمه مگ،حجت‌الاسلام والمسلمین صالح در مراسم اختتامیه پنجمین المپیاد بین‌المللی فرهنگی ورزشی جامعه المصطفی که عصر امروز در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) برگزار شد با تاکید بر اینکه اسلام مخالفتی با حضور بانوان در عرصه ورزش ندارد گفت: در اسلام نیاز بانوان به ورزش کمتر از نیاز برادران نیست البته با رعایت موازین اسلامی و فقهی.

وی ادامه داد: در نظام تربیتی اسلام، نگاهی کامل و همه جانبه به انسان شده است و به تمامی ابعاد انسان پرداخته است.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطلفی با اشاره به مدل اسلامی در ورزش گفت: در اسلام افراد، با ورزش کردن در راه تربیت گام برمی‌دارند ورزش، یکی از راه‌های رسیدن انسان به کمال روحی و تکامل است.

وی با بیان اینکه در برنامه‌های اسلام توجه به جسم، نشاط و شادابی جسم رعایت شده است اظهار داشت: اسلام تلفیقی از نیازهای جسمانی و روحانی را در تمامی برنامه‌های تربیتی خود جای داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالح افزود: در برنامه‌های روحانی و معنوی اسلام اینگونه طراحی شده است که بتواند به نیازهای جسم و روح پاسخ دهد و در واجباتی چون نماز و روزه علاوه بر توجه بر رشد معنوی افراد به امور جسمی افراد نیز توجه شده است.

وی ادامه داد: بر اساس مطالعات پژوهشگران، انجام واجبات الهی نقش بسیار مهمی در تربیت جسم افراد دارد.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی با تاکید بر اینکه نگاه اسلام به فقه نگاهی عالمانه و مقدماتی برای تعامل روح است خاطرنشان کرد: زمانی روح انسان به پرواز در می‌آید که دارای جسمی سالم و با نشاط باشد تا در پرداختن به عبادات از این توانایی‌های جسمی خود بهره‌مند گردد.

وی با اشاره به ویژگی‌های ورزش از دیدگاه اسلام تصریح کرد: در اسلام ورزش باید در راستای تربیت انسان، تقویت قوا و نیروهای جسمانی، توجه به بهداشت و سلامت روان، کسب آمادگی برای عروج و تکامل معنوی، تقویت نیروی رحمت و عطوفت و توجه به انصاف و عدالت، باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خودبا اشاره به استقبال فراوان طلاب از پنجمین المپیاد بین‌المللی فرهنگی و ورزشی جامعةالمصطفی‌ به بیان ویژگی‌های این المپیاد اشاره کرد و گفت: افزایش رشته‌های ورزشی، حضور پر رنگ واحد‌های آموزشی و پژوهشی جامعةالمصطفی، استفاده از داورهای رسمی با مجوز کشوری، نظام‌مند بودن و واگذاری برگزاری مسابقات به صفوف جامعةالمصطفی از جمله ویژگی‌های این دوره از المپیاد فرهنگی ورزشی بود.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم