۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰

آیت الله استادی: مساجد و حسینیه‌ها پس از محرم وصفر به فراموشی سپرده نشوند

آیت الله استادی: مساجد و حسینیه‌ها پس از محرم وصفر به فراموشی سپرده نشوند
امام جمعه قم گفت: مردم در ماه‌های محرم و صفر با حضور در مساجد و حسینیه‌ها به فعالیت‌های فرهنگی و عزاداری مشغول بودند که این روحیه نباید با اتمام این ماه‌ها، به فراموشی سپرده شود.
کد خبر: ۵۸۰۰

به گزارش خیمه مگ، آیت‌الله استادی شب گذشته در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان این‌که انسان باید از مسائلی که در مساجد و هیئت‌ها بیان می‌شود، بهره کامل را ببرد، اظهار داشت: پس از نماز جماعت مساجد یا عزاداری درهیئت‌ها، مسائل دینی از سوی سخنران بیان می‌شود که انسان نیازمند شنیدن آنها است.

وی با اشتباه خواندن این تفکر که انسان برای انجام واجبات خود، نیازی به رساله عملیه ندارد، اظهار داشت: اگر انسان اهل خواندن رساله عملیه یا شرکت در مجالس مذهبی نباشد،‌ گرفتار می‌شود و ممکن است پس از عمری عبادت، متوجه شود که عمل او اشتباه یا باطل بوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: دانستن مسائل دینی واحکام شرعی به اندازه‌ای اهمیت دارد که اسلام به تجار توصیه می‌کند که ابتدا باید مسائل شرعی تجارت را بیاموزند و پس از آن به تجارت مشغول شوند.

وی ادامه داد: امروز در هر شهر و محله‌ای مسجد یا حسینیه وجود دارد، اگر برای انسان امکان مطالعه وجود ندارد، می‌تواند با حضور در این اماکن مسائل مورد نیاز خود را بیاموزد.

* اسلام، انسان را به تفکر دعوت می‌کند

آیت‌الله استادی در ادامه با اشاره به این که اسلام دین الهی و فطری است، گفت: اسلام همواره انسان را به تفکر و تعقل دعوت می‌کند تا با این کار بر آگاهی خود بیفزاید و ایمانش قوی‌تر شود.

وی، همچنین دعوت کردن به تعقل را معیاری برای درستی دین معرفی کرده و گفت: ادیان و مذاهب باطل، هیچ گاه نمی‌توانند از مردم بخواهند که در دین و امور آن تفکر کنند، چون در این شرایط، مردم به باطل بودن آنها پی می‌برند و از آن فاصله می‌گیرند.

امام جمعه قم افزود: ‌انسان نباید تنها به خواندن سطحی قرآن اکتفا کند، بلکه باید به ترجمه و تفسیر آن نیز دقت نماید.

* انتظارات پیامبر(ص) و ائمه (ع) از شیعیان

آیت الله استادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که پیامبر(ص) و ائمه(ع) پیش از غیبت امام زمان(عج) نزدیک به 270 سال در راه اسلام و تبیین آموزه‌های اسلام ناب محمدی(ص) تلاش کردند تا ما را از گمراهی نجات دهند، اظهار داشت: ائمه(ع) انتظار دارند که ما به گونه‌ای رفتار کنیم که باعث سربلندی آنها شویم.

وی با استناد به روایتی از امام حسن عسکری(ع) بیان داشت: تقوا و ورع کوشش برای خدا، راستگویی، امانت‌داری، خوش‌رفتاری با همسایگان و... از جمله انتظاراتی است که ائمه اطهار(ع) از ما دارند؛ بنابراین هر کس که این ویژگی‌ها را داشته باشد، شیعه اهل‌بیت(ع) است.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم