۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰

معاون حوزه علمیه خواهران: زن در غرب یک کالای تبلیغاتی است

معاون حوزه علمیه خواهران: زن در غرب یک کالای تبلیغاتی است
با پیروزی انقلاب اسلامی و حضور گسترده بانوان محجبه، مومن و دانشمند در عرصه­های مختلف علمی و اجتماعی کشور، تعریف جدیدی از زن و حضور اجتماعی او با حفظ هویت واقعی آن به جهانیان معرفی شد.
کد خبر: ۵۸۰۴

به گزارش خیمه مگ،حجت الاسلام رسول ابراهیمیان، در گفت وگویی با اشاره به نام­گذاری روز 18 بهمن به عنوان روز «انقلاب اسلامی، استحکام خانواده، رسالت و منزلت زن» اظهارداشت: انقلاب اسلامی به معنای واقعی به زنان جهان، هویت بخشید و جایگاه آنها را ارتقا داد.

وی افزود: امام خمینی(ره) قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، برای جایگاه زنان در جامعه اهمیت خاصی قائل بودند و ایشان از بانوان جامعه برای راهپیمایی و حضور در صحنه مبارزات انقلابی دعوت نمودند و با حضور بانوان در عرصه مبارزات، دریچه جدیدی به روی قیام مردم باز شد؛ به طوری که زمان پیروزی انقلاب نزدیک و نزدیک تر شد.

* بصیرت بخشی به بانوان

معاون امور شهرستان­های حوزه‌های ­علمیه ­خواهران، آگاهی زنان از حقوق واقعی و شناخت هویت اصلی خود را از مهمترین دلایل حضور آنها در مبارزات انقلاب اسلامی دانسته و بیان داشت: حرکت و قیام امام خمینی(ره)، بصیرتی عمیق به زنان جامعه بخشید و آنها را با جایگاه و منزلت واقعی آشنا نمود و به هویت خود در آموزه های اسلامی و آرمان های ناب انقلابی امام راحل پیدا کردند.

وی عنوان کرد: یکی از بارزترین ویژگی­ آرمان­‌ها و ارزش­های جامعه اسلامی و انقلابی، آشنایی بانوان جامعه با حقوق، جایگاه، منزلت و رسالتشان بر اساس مبانی و آموزه­های دینی و اسلامی است؛ بنابراین استکبار جهانی از تمام توان و ابزار خود برای به انحراف کشیدن زنان جامعه و حتی سرکوب حرکت­های انقلابی و مبارزاتی آنها استفاده کرد و تعداد قابل توجه شهدا و جانبازان زن در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، مهمترین شاهد این مطلب است.

حجت­الاسلام ابراهیمیان، فاصله جامعه زنان امروز در کشور را با معیارها و آرمان­های اسلامی و انقلابی امام راحل قابل توجه دانست و گفت: هنوز تا آرمان­هایی که امام راحل برای زنان جامعه اسلامی ترسیم کرده و این آرمان­ها را در جای جای سخنان و نوشته­های خود تاکید داشتند، فاصله داریم؛ البته وضعیت ما قابل مقایسه با سایر نظام های اجتماعی دنیا نیست.

* نگاه ابزاری غرب به زن

وی افزود: در نظام های اجتماعی و سیاسی غرب، زن یا جایگاهی ندارد یا اگر هم داشته باشد در پست ترین و نازل ترین جایگاه­ها قرار دارد و اساساً نگاه غرب به زن در لذت و سوء استفاده تبلیغاتی و اقتصادی از او خلاصه می شود.

این استاد حوزه عنوان کرد: به واسطه انقلاب اسلامی و شکل­گیری حوزه­های علمیه خواهران و حرکت سریع این قشر در عرصه­های مختلف علمی و اجتماعی، حوزه ها توانستند زنان و بانوان مومن و دانشمند به جامعه معرفی کنند.

وی با اشاره به وظیفه زنان جامعه دراستحکام بخشی به نظام اسلامی، تصریح کرد: نیمی از جامعه را زنان تشکیل می دهند؛ بنابراین حضور آنها در صحنه­ها و میدان­های مختلف علمی و اجتماعی در راستای تحکیم بنیان­های نظام انقلابی بسیار تاثیرگذار است، همچنین زنان تربیت کنندگان نیروهای انسانی آینده جامعه هستند؛ تربیت صحیح و اسلامی و پرورش فرزندانی مومن، بصیر و آگاه در گرو داشتن مادرانی مومن، اندیشمند، توانمند و بصیر است.

* ضرورت حضور بانوان اندیشمند در مجامع علمی دنیا

حجت الاسلام ابراهیمیان در پایان ابراز داشت: حضور بانوان مومن و اندیشمند حوزوی و دانشگاهی با حفظ حجاب و عفاف در عرصه های علمی و بین المللی و شنیدن اظهارات آنها در مسائل مربوط به زنان در سراسر جهان، بسیار تاثیرگذار است و جهانیان می توانند شاهد تجلی یک زن مسلمان دانشمند بر خاسته از دل انقلاب اسلامی باشند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم