۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰

آزادی و عدالت؛ هدیه انقلاب اسلامی ایران به جهان

آزادی و عدالت؛ هدیه انقلاب اسلامی ایران به جهان
انقلاب اسلامی ایران علاوه بر هویت بخشی به مردم ایران، آزادی و عدالت را به همه جهانیان هدیه داد.
کد خبر: ۵۸۰۶

به گزارش خیمه مگ، حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک زایی، طی سخنانی با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر به بررسی و چگونگی شکل گیری انقلاب اسلامی ایران پرداخت و اظهار داشت: دلایل زیادی از نارضایتی مردم از حکومت پهلوی و ایجاد قیام، وجود دارد که مهم ترین آنها نادیده گرفتن عزت و جایگاه ملت ایران بود.

وی افزود: مردم ایران ملتی با اعتقادات خاص مذهبی و دارای تمدن و سابقه تاریخی طولانی اند که توسط حکومت پهلوی از دو جنبه داخلی و خارجی تحقیر شده بودند.

عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: سیستم حکومت پهلوی بصورت دیکتاتوری و استبدادی بوده و کلیه حقوق شهروندان آن ازجمله نخبگان، صاحب نظران، و مخصوصا رهبران دینی که مردم توجه فراوانی به آنها داشتند، نادیده گرفته شده بود.

وی ادامه داد: در عرصه بین المللی نیز به دلیل تسلط استکبار بر ایران ، این کشور جایگاه خاصی را در میان دیگر کشورها نداشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین لک زایی تصریح کرد: این حقارت ها با اعتقادات و آموزه های دینی مردم مخالف بود و لذا همگان شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را سر دادند.

وی در تشریح اهداف مردم از سر دادن این شعار گفت: مردم با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی خواستار عدم وابستگی به دیگر کشورها بوده و با شعار آزادی، استبداد و ظلم را نفی کردند.

عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) افزود: مردم با شعار جمهوری اسلامی خواستار حکومتی بر پایه اسلام بودند که اقتدار داخلی و بین المللی آنان را تامین کند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برکات پیروزی انقلاب اسلامی ایران یاد آور شد: اولین و مهم ترین برکت این انقلاب از منظر سیاسی، تاسیس نظام سیاسی مستقل در ایران بر اساس رهبری دینی و اسلامی و با محوریت ولی فقیه و نائب امام زمان(عج) بود.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران علاوه بر هویت بخشی به مردم ایران، به قلب تپنده جهان اسلام تبدیل و ندای ایمان و عدالت را سر داده و آزادی وعدالت وعزت را به همه جهانیان هدیه داد.

*انقلاب اسلامی افقی نو به روی جهانیان

وی با تحلیل وقایع صورت گرفته بعد از وقوع انقلاب، تحولات جهانی را مد نظر قرار داد و اذعان داشت: در سطح بین المللی با توجه به این که ایرانیان توانسته اند استکبار و در راس آنها آمریکایی ها را از کشور اخراج کرده و ندای مبارزه با سلطه جهانی را سر دهند، لذا به عنوان یک کشور مستقل وارد فضایی نو شده و افق جدیدی را به روی جهانیان گشودند.

عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم( علیه السلام) خاطر نشان کرد: قبل از وقوع انقلاب اسلامی ایران اکثر کشورها تحت سلطه دو ابرقدرت شوروی و آمریکا بودند و راهی دیگر نداشتند، اما با مشاهده پیروزی انقلاب، راه جدیدی به روی آنان باز شد که در همین راستا و با گسترش شعارهای انقلاب در سراسر دنیا در ابتدا قدرت روسیه سابق سقوط و این مسیر فروپاشی سرمایه داری، همچنان ادامه دارد.

*انقلاب های اخیر؛ پیش بینی معمار کبیر انقلاب

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انقلاب اسلامی ایران از زمان پیروزی خود با رهبریت ولی فقیه و عنایت امام زمان(عج) هر روز دامنه نفوذ خود را در میان ملت های آزادی خواه گسترش داد که حرکت های لبنان و فلسطین در این راستا بوده و امروز هم چنان که شاهدیم انقلاب های مردمی تونس، مصر و ... برگرفته از این انقلاب است

حجت‌الاسلام والمسلمین لک زایی تصریح کرد: البته تمامی این حرکت ها وانقلاب ها، سالها پیش در وصیت نامه امام خمینی(ره) مبنی بر گسترش فریاد اسلام خواهی در کل جهان ذکر شده است.

*دانشگاه باقرالعلوم (ع)در مسیر اهداف انقلاب

وی در بخش پایانی سخنان خود تحول در علم به‌خصوص علوم دینی وانسانی را از جمله برکات انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران برای پیشرفت در ابعاد مختلف نیازمند مجهز شدن به ابزار علم است لذا برای تربیت نظریه پردازان حوزه علوم انسانی بر مبنای مکتب اسلام، دانشگاه باقرالعلوم (علیه السلام) تاسیس و خوشبختانه تا به امروز گام های خوبی در این زمینه برداشته است.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم