۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰

با انقلاب اسلامی ثابت کردیم ما می‌توانیم

با انقلاب اسلامی ثابت کردیم ما می‌توانیم
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: شعار جمهوری اسلامی که اصلی ترین شعار انقلاب مردم ایران است، یعنی دست رد زدن به سینه تمام مکتب های غیر اسلامی و از این رو نباید با شعارهای انحرافی، شعار اصلی انقلاب به حاشیه رود.
کد خبر: ۵۸۰۷

به گزارش خیمه مگ،آیت الله حسینی بوشهری، در گفت وگویی با اشاره به فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر، اظهار داشت: قبل از انقلاب رژیم وابسته به آمریکا بود که هویت ایرانی و هویت اسلامی ایرانیان مورد اجحاف قرار می گرفت، اما با تحقق انقلاب اسلامی و پیروزی مردم مسلمان ایران توانمندی های خود را کشف کرد و متوجه این موضوع مهم شدیم که ما می توانیم.

عضو خبرگان رهبری افزود: انقلاب اسلامی ایران، نعمت آزادی را به معنای واقعی کلمه به جامعه و به مردم ایران ارزانی داشت، چرا که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دین و هویت ملی ما در اسارت و استبداد بود.

امام جمعه قم اظهار داشت: جهت گیری مردم به سمت عدالت خواهی و تحقق آرمان های اولیه مطرح شده در ابتدای انقلاب است، و از این رو مسئولان امر نیز باید همانگونه که تا کنون در این راستا گام برداشته اند در ادامه مسیر انقلاب نیز حرکت در این مسیر داشته باشند.

آیت الله حسینی بوشهری با تأکید بر این نکته که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مردمی و نظامی برآمده از خواست مردم است، گفت: در زمان طاغوت رابطه حکومت با مردم به معنای واقعی وجود نداشت و یا اگر هم بود، این رابطه یک رابطه تشریفاتی بود، اما پس از انقلاب اسلامی ایران و استقرار حاکمیت جمهوری اسلامی ایران، نگاه مسئولان کشور به مردم تغییر کرد.

* مسئولان وامدار مردم هستند

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: حقیقت امر این است که مسئولان ما، همچون مقام معظم رهبری و قبل از ایشان امام خمینی(ره) همواره بر این مسئله تاکید داشتند؛ منظور از پست و مقامی که در  اختیار می گیرند خدمت به جامعه اسلامی است و در واقع مسئولان به لحاظ حمایتهای جانانه ای که مردم از آنها می کنند وام دار مردم‌اند.

امام جمعه قم تصریح کرد: امروز قدرت صرف، نمی تواند برای مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح باشد، و اصولا کسی نمی تواند در نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد و تنها هدفش قدرت باشد.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین در پایان گفت: رویکرد مذکور در سیستم حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است، اما همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده اند با ایده آل خود فاصله داریم.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم