۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰

رییس دیوان عدالت اداری :نبود رهبری در انقلاب مصر مشهود است

رییس دیوان عدالت اداری :نبود رهبری در انقلاب مصر مشهود است
مردم مصر با حضور جدی خود و تلاش‌های همه جانبه در برابر فرعون زمانشان ایستادگی می‌کنند، ولی به دلیل نبود رهبری، انسجام واحدی ندارند.
کد خبر: ۵۸۱۴

به گزارش خیمه مگ،حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری، صبح امروز در مراسم دهه پایانی صفر که در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد، به اهمیت مقام ولایت در اسلام اشاره کرده و گفت: مهم‌ترین دغدغه و نگرانی پیامبر اسلام(ص) در دوران رسالت خود، به نتیجه رسیدن تلاش‌های خود در تبیین و نشر اسلام بود.

وی ادامه داد: رسول اکرم(ص) برای جلوگیری از به انحراف رفتن آموزه‌های اسلامی پس از رحلت با توجه به تاریخ، همواره در دوران رسالتشان بر امر ولایت تأکید داشتند و در روز 18 ذی‌الحجه این مهم را در غدیر خم به صورت رسمی تبیین و حضرت علی(ع) را جانشین خود معرفی کرد.

رییس دیوان عدالت ادرای با اشاره به دیگر تلاش‌های پیامبر پس از واقعه غدیر در تبیین ولایت،‌ اذعان داشت: پیامبر(ص) پس از ابلاغ رسمی جانشینی حضرت علی(ع) در غدیر خم، خطبه‌ها و سخنان فراوانی در این باره بیان داشتند.

وی به حدیث ثقلین که در آثار محدثان شیعه و سنی آورده شده است،‌ اشاره کرد و گفت: دراین سخن پیامبر(ص) مشخص می‌شود که قرآن و اهل‌بیت(ع) جدا شدنی نیستند و هرکس که بخواهد به هدایت و سعادت دست‌یابد، باید به این دو تمسک جوید.

*همراهی مردم با امام (ره)

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری به نقش ولایت فقیه در پیروزی انقلاب اسلامی، افزود:‌ امام خمینی(ره) با حمایت و همراهی مردم توانست انقلاب را به ثمر رسانده و نظام اسلامی را برپا نماید.

وی، دهه فجر را یادآور حماسه‌‌ها معرفی کرد که در آن فقیهی عادل حکومتی را تشکیل داد که ریشه در آموزه‌های اسلام، قرآن و اهل‌بیت(ع) دارد، افزود: زمانی که امام خمینی(ره) گفتند که این انقلاب را باید به جهان صادر کنیم، خیلی‌ها متوجه این سخن امام(ره)‌ نشدند، ولی امروز سخن امام(ره) زمینه‌ساز بیداری ملت‌ها در لبنان، غزه، مصر، تونس و دیگر کشورها شده است.

*جوانان را با اهداف انقلاب آشنا کنیم

رییس دیوان عدالت ادرای با تأکید بر این که وقایع تاریخی گذشته باید به نسل‌های آینده منتقل شود، بیان کرد: همان‌گونه که جوانان به فراگیری آموزه‌های قرآن و اهل‌بیت(ع) نیاز دارند، ضروری است که با انقلاب اسلامی که نابود کننده طاغوت و تشکیل دهنده جمهوری اسلامی است، آشنا شوند.

وی تأکید کرد: جوانان باید بدانند که در دوره طاغوت چه بلایی بر سر فرهنگ و دین مردم می‌آمد و در چه شرایط بد اقتصادی و فرهنگی به سر می‌بردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در پایان در باره اهمیت وقف در اسلام، گفت: زمانی که انسان املاک و دارایی‌های خود را در راستای پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب وقف کند، خداوند اجر و پاداش آن را تا قرن‌ها برای او ثبت می‌کند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم