۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰

توصیه‌های آیت الله العظمی نوری همدانی به مردم مصر

توصیه‌های آیت الله العظمی نوری همدانی به مردم مصر
حضرت آیت الله نوری همدانی خطاب به مردم مصر و دیگر کشورهای خاورمیانه، گفتند: مراقب باشید؛ دشمنان، سعی دارند انقلاب های شما را که اسلامی است، سکولار جلوه دهند.
کد خبر: ۵۸۱۶

به گزارش خیمه مگ، معظم له، ظهر امروز در دیدار جمعی از بسیجیان شهرهای قم، کرج و خوی، ضمن تسلیت شهادت علی بن موسی الرضا(ع)، به حوادث اخیر مصر و دیگر کشورهای خاورمیانه اشاره و اظهار داشتند: زمانی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، امام خمینی(ره) فرمودند که این انقلاب، محصور در ایران نخواهد ماند و به تمامی کشورها کشانده خواهد شد؛ در آن روز شاید خیلی ها این حرف را باور نداشتند، اما امروز می بینیم که مردمان مسلمان مصر، تونس، یمن و اردن غوغایی را به پا کرده اند و انشاالله امیدواریم که این حوادث به حجاز نیز کشیده خواهد شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزودند: الآن اتحادیه اروپا، آمریکا و صهیونیست ها مدام با هم جلسه داشته و خیلی سعی دارند که انقلاب های مردمی را که اسلامی است، سکولار جلوه دهند تا مبادا انقلابی مانند ایران اتفاق بیافتد. اما به فضل خدا صدای اذان در آن کشور ها نمی گذارد دشمنان به هدف شان برسند.

ایشان اضافه کردند: آن ها می خواهند که این حرکت های مردمی را مهار کنند؛ از این رو در صدد آن هستند که اگر حسنی مبارک نیز سقوط کرد، کسی را جایگزین او کنند که منافع آن ها را تأمین کند.

* مردم مصر، تونس و ... مراقب باشند

این مرجع تقلید، تصریح کردند: پیام من به مردمان مصر، تونس، اردن و یمن این است که می دانیم انقلاب شما اسلامی است، بنابراین مواظب باشید که آن را سکولار نکنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه دادند: پیام دیگر من به شما این است که دشمنان می خواهند به جای حسنی مبارک و دیگر رهبران کشورهای تان، افرادی را جایگزین کنند که شاید فرقی با آن ها نداشته باشند و مانند رهبران سابق تنها منافع دنیای غرب را تأمین کنند؛ مراقب باشید تا خون هموطنان تان پایمال نشود و باز بدانید که ملت ایران پشتیبان شما است.

* به باطن قرآن عمل کنیم

ایشان، با اشاره به ایام الله دهه مبارک فجر پیروزی انقلاب اسلامی، آیاتی از سوره مبارکه فجر را قرائت کرده و گفتند: قرآن ظاهر و باطنی دارد و ما همان‌گونه که باید حرمت ظاهر قرآن را حفظ کنیم، باید به باطن آن هم عمل کنیم.

معظم له افزودند: دنیایی که در آن زندگی می کنیم، هیچ گاه از برخوردها و نزاع بین انسان ها خالی نبوده و در آینده نیز نخواهد بود و اگر کسی بخواهد فکر کند که دشمنی وجود ندارد، اشتباه می کند.

این مرجع تقلید، تصریح کردند: زندگی در اسلام خالی از رحمت و رنج و جهاد نیست؛ چون دشمنان کینه توزی همواره در برابر حق وجود دارند.

ایشان اضافه کردند: البته گاهی جنگ نرم است و گاهی جنگ سرد؛ ما باید آن قدر قوی باشیم که در هر میدانی، پیروز شویم.

* جبهه‌هایی که انقلاب اسلامی در آن پیروز شد

این مرجع تقلید گفتند: انقلاب اسلامی ایران، سه جبهه را در مقابل خود می دید؛ یکی از آن ها رژیم سلطنتی بود که آن را نابود کرد، دیگری پایگاه استکباری مستکبران در ایران بود که آن را نیز ریشه کن کرد و در نهایت پایگاه صهیونیست ها بود که آن ها را هم ذلیل کرد و جنگ 22روزه مردم غزه و 33روزه لبنان نمونه بارز آن است؛ چرا که آن جنگ ها با الهام از انقلاب ایران به نفع مسلمانان به پیروزی رسید.

برچسب ها: بسیجیان قم
خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم