۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰

شاهد به ثمر نشستن میوه‌های انقلاب اسلامی در دنیا هستیم

شاهد به ثمر نشستن میوه‌های انقلاب اسلامی در دنیا هستیم
حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی، ایران را کانون حق‌طلبی دانست و گفت: امروز شاهد به ثمر نشستن میوه‌های انقلاب اسلامی در دنیا هستیم.
کد خبر: ۵۸۱۷

به گزارش خیمه مگ،رییس جدید مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، در گفت‌وگویی با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه مبارکه فجر، به بررسی نقش انقلاب اسلامی ایران در رشد نهضت علمی جامعه پرداخته و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران هویت جدیدی به مردم داد که بر اساس آن دانشمندان، دانشجویان، طلاب و فضلای ما، انگیزه مجددی برای حرکت علمی پیدا کردند.

وی افزود: بعد از ایام دفاع مقدس نیز، آگاهی‌های بین‌المللی و داخلی مردم افزایش و در همین راستا گام‌های بلند و خیزش خوبی در حرکت علمی برداشته شد.

* فرمایشات رهبری کاربردی است

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به برخی از سخنان مقام معظم رهبری تصریح کرد: فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در دهه اخیر برای حضور فعال در عرصه علم و رسیدن به مرزهای دانش، در اعتلای سطح علمی کشور بسیار موثر و کاربردی بوده است.

وی یاد‌آور شد: اگر امروز ایران در سایه حکومت الهی به رهبری ولی فقیه نبود، هیچ اتفاقی در عرصه علمی کشور رخ نمی‌داد و مانند گذشته در همه عرصه‌ها عقب بودیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی در ادامه سخنان خود با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی ایران، در رشد و تعالی فرهنگ و تمدن اسلامی در دنیا، گفت: واقعیت این است که امروز همه خیزش‌ها، بیداری‌ها و آگاهی‌های جهانی، به شکلی مرتبط با انقلاب اسلامی است و این امر چیزی است که به راحتی آن را مشاهده می‌کنیم.

* چرا مستکبرین با ایران دشمن‌اند؟!

وی، علت دشمنی‌ها با نظام اسلامی را تأثیرگذاری بسیار زیاد انقلاب اسلامی در عرصه جهانی دانسته و اظهار داشت: همه دشمنی‌ها به خاطر این است که امروز ایران کانون انرژی بخش دنیا محسوب می‌شود.

این استاد حوزه علمیه قم افزود: همان گونه که در طول تاریخ حادثه کربلا و حماسه عاشورا، منشاء بیداری‌ها، حرکت‌ها و نهضت‌ها بوده است؛ جمهوری اسلامی ایران هم منشأ تحولات، رشد و آگاهی بخشی‌ در جهان می‌باشد.

وی خاطرنشان ساخت: امروز دشمنان از این که یک انقلابی دیگر، همانند انقلاب اسلامی ایران در نقطه دیگری از دنیا به وجود بیاید هراسانند از این روست اگر کوچک‌ترین چیزی را مشاهده کنند، با تمام وجود آن را سرکوب می‌کنند تا چنین اتفاقی رخ ندهد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی یادآور شد: در طول چند سال اخیر هم مشاهده کردیم که اگر جایی جرقه حرکت و بیداری در جوامع مختلف به وجود آمد، مستکبرین به همه ابزارها متوسل می شوند تا آن را متوقف کنند، ولی به توفیق الهی امروز شاهد به ثمر نشستن میوه‌های انقلاب اسلامی هستیم.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم