۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰

قرآنی به نام جمهوری اسلامی ایران چاپ شود

قرآنی به نام جمهوری اسلامی ایران چاپ شود
قرآن با خط عثمان طه با معیار قرار دادن مصحف عثمانی و خط آن زمان، نوشته شده است، حال آن که در حال حاضر، ما به آن خط آشنا نیستیم؛ بنابراین باید قرآنی به نام جمهوری اسلامی ایران چاپ تا همگان بتوانند به راحتی آن را بخوانند.
کد خبر: ۵۸۲۱

به گزارش خیمه مگ،معظم له، عصر امروز در دیدار سرپرست و مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه، ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبرمکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، اظهار داشتند: همه می دانیم که در حال حاضر در اکثر قریب به اتفاق خانواده های مسلمان ایرانی، قرآنی با خط عثمان طه وجود دارد، حال آن که قرآن عثمان طه طوری است که اصلا نمی شود آن را خواند.

ایشان ادامه دادند: سعودی ها سابقا هر سال 11میلیون نسخه از قرآن عثمان طه و در این سال های اخیر، سالانه 18میلیون نسخه از این قرآن را چاپ و آن را به تمامی نقاط دنیا از اروپا و آمریکا گرفته تا آسیا و آفریقا به صورت مجانی می دهند.

این مرجع تقلید اضافه کردند: برای نوشتن قرآن هایی با خط عثمان طه، مصحف عثمانی و خط آن زمان را میزان قرار داده اند؛ حال آن که ما الآن آشنا به آن خط نیستیم؛ برای مثال گاهی «مدی» را که باید بالای کلمات باشد، کنار کلمات قرار داده اند، چرا که خط در زمان عثمانی، این گونه بود؛ باید گفت این دلیل نمی شود که در حال حاضر هم خط به این شکل باشد.

معظم له، تصریح کردند: قرآن مقدس است و نباید به آن دست زد، اما این که خط آن زمان مقدس باشد و نتوان به آن دست زد، قابل قبول نیست.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که قرآن هایی سابقا در ایران و پاکستان چاپ شده است، خطاب به مسئولین اوقاف و امور خیریه، گفتند: هیئتی تشکیل دهید و با مطالعه کارشناسی، یک قرآن به نام قرآن جمهوری اسلامی ایران انتخاب کنید؛ آن را به صورت آبرومندانه و در تیراژ میلیونی چاپ و در داخل و خارج کشور توزیع کنید.

ایشان یادآور شدند: این برای این است که مسئله چاپ قرآن حساس است و اگر یک تشدید جا به جا شود در روزنامه ها می نویسند ایرانی ها قرآن را تحریف کردند و ...؛ از این رو باید چاپ این قرآن زیر نظر اساتید مجرب بررسی شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: قرآن عثمان طه موجود، بیش از 9بار توسط گروه های مختلف علمی الازهر مصر بررسی شده و آن را کارشناسی کرده اند، تا به این صورت در آمده؛ بر این اساس برای عملی کردن چاپ قرآن به نام قرآن جمهوری اسلامی ایران کارهای کارشناسی اساسی صورت گیرد.

معظم له یادآور شدند: 6هزار قرآن خطی در کتابخانه حرم مطهر امام رضا(ع) وجود دارد؛ شما یکی را انتخاب و با تصحیح، آن را به عنوان قرآن جمهوری اسلامی معرفی کنید.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که اخیرا قرآنی در ایران توسط فردی نوشته شده است، ولی این قرآن همانند قرآن عثمان طه است و فرقی با آن ندارد، گفتند: این فرد خواسته بگوید ما هم بلدیم قرآن بنویسیم، در حالی که باید قرآنی باشد که جوانان ما بتوانند آن را به راحتی بخوانند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت وقف در اسلام، تصریح کردند: متأسفانه در زمانی که اداره اوقاف در ایران در حدود سال 1304 تشکیل شد، بسیاری از موقوفات تملک شخصی شد، چرا که افرادی با این استدلال که اگر موقوفات را در اداره اوقاف به ثبت برسانیم به دست دولت می رسد و در نتیجه اوقاف از آن سوءاستفاده می کند، پس خودمان استفاده کنیم، با این استدلال آن را به تملک شخصی خود در آوردند!

این مرجع تقلید، ادامه دادند: قسمتی از موقوفات ایران، در املاک شخصی رفته، از این رو باید این ها را پیگیری کرد.

معظم له در ادامه به مساجدی که در نقاط محروم وجود دارد اشاره و اظهار کردند: با وجود این که در مناطق محرومی همانند هرمزگان، مساجد اهل سنت به واسطه بودجه های برخی دولت ها، بسیار آباد هستند، مساجد شیعیان از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند، که باید این مشکل هرچه زودتر رفع شود.

حضرت آیت الله سبحانی در پایان گفتند: باید گروهی در سازمان اوقاف، به منظور رسیدگی به مساجد مناطق محروم تشکیل شود تا قسمتی از درآمد اوقاف را با در نظر گرفتن نیات واقفان در آبادانی مساجد هزینه گردد.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم